Senaste nytt

Gold Canopy Service - vad är det?

tarzan

Medlem
Jag bokade precis en hyrbil hos Hertz när jag åker till USA i September, jag noterade att det står "Gold Canopy Service" på min bokning.

Vad är det? Någon extra förmån som man kan utnyttja? Jag brukar hyra bilar rätt ofta hos Hertz men detta är första gången jag ser detta.
 

Tomas K

Medlem
Det ska vara lite som Avis Preferred;
Ditt namn finns på en skärm med bilplatsnummer (nycklarna i tändningslåset), så du behöver i princip bara
gå dit och köra till utgången där man kollar ditt körkort.

Kan säkert finnas lite fler "fördelar".
 
Bilarna står i en speciell avdelning - med lite guld/svart stuk och under tak.
Ofta är det en monitor med ditt namn ovanför din plats.
Om du flyger till EWR eller IAD så har Hertz numera ofta den servicen att de kör dig och ditt bagage i din hyrda bil till terminalen när du lämnar tillbaks den. Superservice!
 

tarzan

Medlem
Bilarna står i en speciell avdelning - med lite guld/svart stuk och under tak.
Ofta är det en monitor med ditt namn ovanför din plats.
Om du flyger till EWR eller IAD så har Hertz numera ofta den servicen att de kör dig och ditt bagage i din hyrda bil till terminalen när du lämnar tillbaks den. Superservice!

Låter smidigt, men jag tycker att tjänsten faller i och med att man kommer att behöva gå till disken om man behöver extratjänster såsom GPS och extra försäkringar/assistans, eller det kanske man kan ordna innan? Men på hemsidan går det inte att ordna, och det är väldigt svårt att kontakta Hertz per e-post och fråga.
 

Holloman

Medlem
Låter smidigt, men jag tycker att tjänsten faller i och med att man kommer att behöva gå till disken om man behöver extratjänster såsom GPS och extra försäkringar/assistans, eller det kanske man kan ordna innan? Men på hemsidan går det inte att ordna, och det är väldigt svårt att kontakta Hertz per e-post och fråga.

GPS kan man beställa vid bokningen på nätet (och allt försäkring tror jag).

Även i Orlando erbjuder de skjuts med bilen till "Curbside check in" (tror det beror vilket flygbolag man flyger med) dock.
 

agehall

Medlem
Tips: Ska man vara borta mer än en vecka så lönar det sig oftast att köpa en GPS på plats. Själv har jag Navigon i min iPad med US-kartor.
 

Holloman

Medlem
Tips: Ska man vara borta mer än en vecka så lönar det sig oftast att köpa en GPS på plats. Själv har jag Navigon i min iPad med US-kartor.

Lönar sig alldeles säkert. Neverlost är inte billig, men jag måste säga att den var väldigt smidig med "popularchains" och annat smått och gott förladdat.
 

Homer

Medlem
Tips: Ska man vara borta mer än en vecka så lönar det sig oftast att köpa en GPS på plats. Själv har jag Navigon i min iPad med US-kartor.

En GPS för varje plats?
Är det inte inte smidigare, billigare och enklare att ha en GPS med kartor för olika platser ;)
 

agehall

Medlem
Jo, eller så köper man en GPS och slänger den när man är klar. Kartuppdateringar kostar ju oftast så pass att det inte är värt att underhålla gammal GPS-hårdvara. Men det bästa är förståss att skaffa någon slags app till sin smartphone/tablet.
 
Toppen