Senaste nytt

Översvämningarna i Bangkok

vicce

Medlem
Har några vänner som ska åka till Thailand (Bangkok) och Bali. Hoppas de kommer iväg, dock är det om ca 2 veckor som de lämnar landet.
 

JacobGBG

Medlem
Ska ditt i mitten av Januari. Man hoppas att det har lugnat sig till dess.

På jobbet har vi en leverantör kritisk för oss som står under vatten. Vi kommer nog att förlora ett kvartal av vårt årsresultat som följd = inga resor. :-(
 
Jag åker till Bangkok nästa fredag och sedan vidare till Chiang Rai, Pakbeng, Luang Prabank, Vientiane, Siem Reap, Phnom Penh
och Ho Chi Minh City.
 

henrik l

Medlem
Under vistelsen i HK har jag följt rapportering via CCTV, Kinas motsvarighet till CNN. Den dagliga rapportering visar att läget är värst i de norra delarna, bl a Phatum Thani med stora industriområden där företagen har tvingats stänga tillsvidare, som nämnts här. För att fålite koll på läget kan man följa rapportering i Bangkok Post.
 

jussi

Ny medlem
Flög CNX-BKK tidigare idag, en timma längre flygtid p.g.a. det höga trycket på Suvarnabhumi när Dong Muang är avstängd, cirklade staden 5 gånger.
Fortfarande torrt i större delen av innerstaden men alla parkeringshus och motorvägar är fulla med parkerade bilar som vill slippa bli förstörda. Mycket folk utanför staden som inte har någonstans att ta vägen. Tråkigt, men thailändarna verkar göra det bästa av situationen och är som vanlig hjälpsamma.
Flyger SK972 BKK-CPH i natt och åker till Suvarnabhumi tidigare än vanligt ifall det blir problem i trafiken eller på flygplatsen.
 

Alf

Medlem
Jag skulle deltagit i en konferans nästa vecka men den blev inställd pga översvämningarna. Försvarsdepartementet som var värld hade prioriterat att förebygga översvämningarna. Det var med väldigt kort varsel det ställdes in så det blir säkert ett avbräck för alla som köpt billiga flygbiljetter som inte går att omboka.
 

Caspian

Medlem
Jag var i Bangkok imorse. Laeget aer kritiskt, men inte helt hopploest. Don Muang aer staengd. Nok Air och Orient Airlines flyger fraan Suwannaphum. Det vaersta boer vara oever inom 7-10 dagar. Den thailaendska regeringen har foerklarat de naermaste 3 arbetsgarana (d.v.s. till och med 1 november) som "government holidays". Det betyder att den offentliga saektorn staengs, men privita foeretag faar ta sina egna beslut.
 
Toppen