Senaste nytt

Rekommenderad bonusprogram för poängköp

Dr. Miles

Expert
I ärlighetens namn, vi sa åt Telelina att skaffa ett LM-konto också. Och ExpertFlyer. Och lite annat. ;)
Rekommenderad startpaket för (blivande) mileage junkies:

FFP konto
  • American Airlines AAdvantage
  • Avianca LifeMiles
  • United Mileage Plus
  • US Airways Dividend Miles

Verktyg:
  • ExpertFlyer
  • KVS (vid behov, begränsade funktioner med iPhone/iPad/Android)
 

NotRyan

Medlem
Rekommenderad startpaket för (blivande) mileage junkies:

FFP konto
  • American Airlines AAdvantage
  • Avianca LifeMiles
  • United Mileage Plus
  • US Airways Dividend Miles

Verktyg:
  • ExpertFlyer
  • KVS (vid behov, begränsade funktioner med iPhone/iPad/Android)

[OT]Kanonbra doktorn, men borde man inte ha ett konto hos något bolag i Scaryteam också? Flying Blue? Själv har jag Aeroflot bonus, bara för att vara sån..:)[/OT]

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

henrik l

Medlem
[OT]Kanonbra doktorn, men borde man inte ha ett konto hos något bolag i Scaryteam också? Flying Blue? Själv har jag Aeroflot bonus, bara för att vara sån..:)[/OT]

Mvh
/NotRyan

Jag blev rekommenderad att skaffa Delta skymiles, främsta anledningen är att jag flyger väldigt lite med "Scary Team", man får miles på billiga biljetter och milsen har ett evigt liv om man har en aktivitet minst var 18:e månad. Eller för att vara mera korrekt, det bär mig emot att flyga utan att kunna kreditera milsen någonstans, så nu kan jag kreditera mina 2-3 årliga flygningar mellan Italienska fastlandet och Sicilien någonstans. Så om 30-40 år har jag nog skrapat ihop till en resa till Asien i C med AF:D
 

Sofia

Medlem
Är med i ett flertal bonusprogram men det känns som att man måste flyga betydligt mer än vad jag har tid och råd till. Jag är nog mer en "target flyer" än nån som flyger lite för att det är kul (önskar dock att jag hade tid och råd) men visst, det skadar ju inte att gardera sig för framtida flygningar.
Har faktiskt precis gjort det genom att köpa en C-biljett med QR till kampanjpris blir min nästa resa med dem en bonusresa där jag bara betalar skatter. I economy iofs, men vad gör man inte ;)

Som sagt, alla tips mottages tacksamt och nedtecknas
 

agehall

Medlem
Har faktiskt precis gjort det genom att köpa en C-biljett med QR till kampanjpris blir min nästa resa med dem en bonusresa där jag bara betalar skatter. I economy iofs, men vad gör man inte ;)

Det där är lite av en gamble. QR går med i OW i Oktober och då vet man inte säkert vad som kommer att hända med deras bonusprogram och deras awardpriser. Vi får hoppas att du "vinner" och istället får möjlighet att utnyttja dina poäng på fler flygbolag utan allt för stor devalvering.
 

Dr. Miles

Expert
[OT]Kanonbra doktorn, men borde man inte ha ett konto hos något bolag i Scaryteam också? Flying Blue? Själv har jag Aeroflot bonus, bara för att vara sån..:)[/OT]
Som henrik l skrev skulle jag rekommendera Delta SkyMiles. Inte för att det är ett bra FFP, men det är bland minsta dåliga inom Sky Team.
För poängköp -> användning rekommenderar jag inte Delta SkyMiles för dem som bor i Europa.
 

Homer

Medlem
Som henrik l skrev skulle jag rekommendera Delta SkyMiles. Inte för att det är ett bra FFP, men det är bland minsta dåliga inom Sky Team.
För poängköp -> användning rekommenderar jag inte Delta SkyMiles för dem som bor i Europa.

Om man huvudsakligen flyger med AF/KLM och bara med billigaste biljetterna, kanske man skulle fundera lite extra på saken, om inte något ändrats på senaste tiden tjänar man inte något om man krediterar vissa av de billigaste bijetterna till Delta medan alla AF/KL biljetter räknas som qualifiyng till Flying Blue, inte minst mot status - 30 segment =guld.
 

Dr. Miles

Expert
Om man huvudsakligen flyger med AF/KLM och bara med billigaste biljetterna, kanske man skulle fundera lite extra på saken, om inte något ändrats på senaste tiden tjänar man inte något om man krediterar vissa av de billigaste bijetterna till Delta medan alla AF/KL biljetter räknas som qualifiyng till Flying Blue, inte minst mot status - 30 segment =guld.

Man kommer att tjäna 100% Delta miles på billiga Air France/KLM Economy class biljetter även efter 1 september 2013.

http://www.businessclass.se/skyteam/6246-aendringar-i-delta-skymiles-programmet.html#post147123

När det gäller status har jag inte tagit någon hänsyn då främsta syftet på min lista är att köpa poäng -> användning.

Som jag skrev i mitt inlägg men Delta SkyMiles är bland minsta dåliga inom Sky Team men inte sagt det var bäst.
 

Homer

Medlem
Man kommer att tjäna 100% Delta miles på billiga Air France/KLM Economy class biljetter även efter 1 september 2013.
:confused:
Även efter?
men man tjänar ju inte något nu, jag kommer inte ihåg exakt, X är väl en av klassena?
AF flighter som trafikerades av Flybe (mycket vanligt) tjänar man inte något på heller annat än till FB
Kommer något av detta att ändras.

När det gäller status har jag inte tagit någon hänsyn då främsta syftet på min lista är att köpa poäng -> användning.

Men du hänvisar ju till det henrik l skrev som enbart handlade om att flyga,
sen rekomenderar du ju faktist inte Delta för köpa poäng -> användning om man bor i Europa.


Som henrik l skrev skulle jag rekommendera Delta SkyMiles. Inte för att det är ett bra FFP, men det är bland minsta dåliga inom Sky Team.

För poängköp -> användning rekommenderar jag inte Delta SkyMiles för dem som bor i Europa.


Vad rekomenderar du då för de som bor i Europa om det handlar om poängköp -> användning?
Eller finns det inget att rekomendera :p
 
Toppen