Senaste nytt

Utnyttja 2 för 1 poängrabatt på SAS American Express

jth

Medlem
Jag använde min poängrabatt för några månader sedan. Du bokar genom att ringa till SAS eurobonus service, jag fick ett särskilt 018-nummer i brevet de skickade. När jag ringde så blev jag vidarekopplad till samma callcenter i Tallin (det hördes på engelskan på den som svarade) så jag tror du kan ringa det vanliga numret också...
Iallafall så sa jag bara att jag ville använda min SAS-amex rabatt, det ställdes inga frågor om detta utan de såg antagligen direkt i sina system att jag var berättigad. I övrigt var det ingen skillnad mot att boka en vanlig awardbiljett.
 

hyper

Medlem
Tackar!

Vet du om den gäller för awardbiljetter inom hela Star Alliance eller bara SAS?
 

Roger J

Medlem
Amex "burn off"-vouchers går bara att använda på SAS-awards, du kan inte utnyttja vouchern om bokningen förutom SAS innehåller något annat bolag (eller enbart andra bolag).
 
Telefonnumret är 018-480 91 67 och resan måste finnas tillgänglig i samma bokningsverktyg som man hittar för bonusresor på sas.se. Det vanliga "trixande" med Stopover i Stockholm som Medlemsservice brukar kunna göra med inrikes-leg för att få allt att funka uppges inte vara möjligt. :(
 
Toppen