Senaste nytt

[Mall request] Tier Points Run från Genève, Schwiez

zanga

Medlem

  1. Varifrån vill du börja din resa? GVA
    Var är din destination? Där jag får mest TP! :)
    När vill/behöver du resa ut? Innan ~20 November
    När vill/behöver du komma hem? Innan ~20 November
    Hur länge vill du vara borta? Minimalt. Helst Fredag-Söndag, och ännu bättre hade vart 5 Sep - 8 Sep
    Hur många personer som skall resa? 1
    I vilken kabinklass? CW / Business / AA domestic First
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? Bolag i OneWorld for TP points
    Vad är din budget? Mindre an 15K SEK ungefär hade varit bra?
    Vad är det viktigaste för dig? Bra TP/Peng ratio
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Hej! :)

Är ute efter Tier Points. Ju mer desto bättre - for något under/runt 15 000 SEK ungefär?

Givetvis har jag kollat in denna deal (tack Dr. Miles!), och var nära att köpa, men tänkte att om man ändå aker bara for TP så kan jag tänka efter lite till innan köp för ett ev. bättre val.

Har undersökt SJU-HNL (9400 SEK på ITA / 920 TP, och så ska man ju ta sig till SJU också) och lite annat stuff men inte hitta något speciellt bra i combo med GVA...

Vad tycker/tror ni? Jag är väl inte jättepetig, vill samla lite TP bara - men fan, om någon vet något bättre så why not! :)

Tack så mycket för att ni läst och slösat värdefull tid på min post!
/Zanga
 

zanga

Medlem
Ja, eller LUX-LHR-MIA-LAX-HNL för 1200TPs, men har inte lyckat så bra med det - alltså hittat dom för rätt pris (under 20K eller så).
Dock inte lagt särskilt många minuter på det, borde väl undersöka saken mer noggrant, hoppas kunna göra det senare idag.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Nej, det är bara LCY-JFK som ger 210 TP. JFK-LAS ger väl 180TP.

American Airlines USA inrikes flyg som är längre än 2.000 miles ger 210 Tier Points per sträcka i First class.

Screenshot20130723_7.png
 

zanga

Medlem
Indeed. 210 för längre inrikes med AA!

Jag har kollat "lite stuff" från både BRU och LUX men utan lycka, både på ITA och aa.com. Inget under 3500 USD. Dom hade en nice sale för ett tag sedan but no longer, kommer ej vänta på dess återkomst.

Tack surrr för påminnelsen om spanien-OW-dealen, den är mycket intressant den också! Jag föredrar dock att köra på Dr. Miles senaste SJU deal, ser att jag kan åstadkomma vissa saker i utvalda städer under resan med de layovers som blir. Pengar/TP's är i princip samma för båda dealsen.
 
Toppen