Senaste nytt

Tidiga resplaner till Cancun nästa sommar

bhen

Medlem
Hej, vi (=jag, sambo och småbarn) är bjudna på tillställning i Mexiko, närheten av Cancun i augusti 2014. Det är alltså för tidigt att boka biljetter men tänkte redan nu be om tips på strategi hur jag ska söka och vilka erbjudanden det är värt att hänga med på.

Resa på poäng
Ser att det är erbjudande nu på att köpa United MP-poäng, 2257USD för 100K. Såg snabbt i award chart att det kostar 65K (Y) resp. 100K (C) t.o.r. europa-mexico. Det blir 9869 resp 15942kr per person.
Båda alternativen känns det som att det är dåligt värde i, särskilt Economy.
Men Kanske är jag bortskämd med DividendMiles som tog oss 8legs till sydamerika för 11k, finns det andra bättre program här?

Har tillgång till companion ticket och 110K EB-poäng, med dessa klarar vi ta oss 2 personer till nån av SAS-destinationerna i US, typiskt EWR, så får vi köpa sista sträckan vanligt. Har norskt AMEX och kan därför boka också på StarAlliance-partner, så tillgänglighet brukar inte vara ett problem.

Eller kanske kombinera detta med att köpa poäng i något annat program för sträckan EWR/SFO-CUN:
United Mileage Plus ska ha 35K (Y) =5300kr resp. 60K (C) = 9000kr för en sån tur = väldigt dåligt värde?
Förslag på andra program för denna turen?

Köpa biljett:
Det är som sagt väldigt långt kvar till augusti 2014, men vad är bästa pris i economy (business blir nog för dyrt) jag kommer klara få en sån här resa för tror ni om jag följer med bra på alla erbjudanden?

Tack på förhand för hjälpen!
 

Flying Finn

Medlem
Jag är långt i från expert, men ett råd vågar jag ge, eftersom rätt så mycket kan ske inom ett år. Det finns bra diskussion om Avianca LifeMiles i den här tråden:

http://www.businessclass.se/star-alliance/6399-avianca-taca-lifemiles.html

Jag skulle föreslå att du ASAP registrerar två stycken kundkonton för er två, i fall det skulle bli aktuellt att göra poängkap vid nästa bonuskampanj (+100% poäng). Eftersom du överväger att köpa poäng för awards, så är Avianca värdt att kolla in.
 

bhen

Medlem
God morgon och tack för svaret!
Har reggat 2xLifemiles nu. det är väl i grund och botten bästa man får till på denna rutten.
Visade sig dock att det inte är helt i "närheten" av Cancun vi ska, utan 80mil bort eller nåt, till Ciudad del Carmen, CME. De har flygplats men enda vägen dit med Star Alliance är via IAH med UA. Det gør ju inte letandet av bonusbiljetter enklare.

/b
 
Toppen