Senaste nytt

Är Online check in inte möjlig när jag har anslutningsflyg med annat oneworld flyg?

Dr. Miles

Expert
Är Online check in inte möjlig när jag har anslutningsflyg med annat oneworld flyg?

Jag försöker checka in min flight BA781 till London med anslutningsflyg CX254 från London.
Men jag får felmeddelande oavsett hur många gånger jag försöker.

British Airways - Fel skrev:
Fel

Tyvärr svarar inte våra system, så vi kan för närvarande inte bearbeta din förfrågan.
Vi ber om ursäkt för besväret och föreslår att du försöker igen senare.
 

Concorde

Founding Member
När går din Cathay flight? Normalt sett ska man kunna checka in OW partner flighter via ba.com
PM din PNR så kan jag kika.
 

agehall

Medlem
Det är inte så enkelt som att ditt anslutningsflyg inte är öppet för incheckning än? Jag har råkat ut för att det har hindrat mig från OLCI någon gång ojmr.
 

Concorde

Founding Member
Ok, jag kunde komma åt BA flighten via ba.com och skriva ut BP. Du har 7D. Men det gick inte att check-in på CX flighten via ba.com. Ibland blir det så.
Kollade upp bokningen på CX.com, där visas du som incheckad och sittandes i 11D :) Så du behöver inte oroa dig och antagligen anledningen till att BA.com inte ville lira boll med dig. Kolla på ARN om du kan ändra säte.
 

Dr. Miles

Expert
Tack, Cocorde.

Jag har checkat in manuellt på Arlanda och nu sitter jag på Menzie lounge.
Det var kö för Club Europe check in disken, men nästan ingen kö för Euro Traveller... Jag undrar om vad gör de människorna som envisas att stå i kö på Business class disken.

Fast Track på Arlanda för oneworld är obefintlig eller snarare jag kan säga att jag förstår inte med poängen.
Det var gräddefil för att visa ditt bordingkort, men sedan är det samma kö som alla andra för säkerhetskontroll.

SAS har egen kö till säkerhetskontroll och en linje bara för dem. Så det finns poäng där.
 

agehall

Medlem
Man kan ju inte stå mitt ibland pöbeln medans man väntar på att få checka in! Klart man måste stå i businesskön!

:)
 

Concorde

Founding Member
Visst är det lustigt! Snacka om mindervärdeskomplex. Vad bra att det redde ut sig AHO. Safe travels buddy!
 

Dr. Miles

Expert
Uppdatering från onbord.

Flight BA781 är fortfarande på marken på Arlanda.
Det är pga det finns fler bagage än det borde, så markpersonal måste lasta av alla bagage och kolla en efter en.

Det är full beläggning både i Business och i Economy.
Några pesoner uppgraderades till Business först, sedan nedgraderades tillbaka till Economy.
Det var hetsig diskussion om vem har rätt till vilket säte. Till slut de passagerarna accepterade nedgradering(eller snarare tillbaka till kabinen de är bokade från början).

Frågan är om jag hinner till min anslutningsflyg till Hong Kong. Hålla tummarna.
 
Toppen