Senaste nytt

Välja säte före andra i SAS Plus utan status?

gustavh

Medlem
Flög med SAS till EWR i Juni och flög då SAS Plus. Försökte enligt tidigare tips välja säte via Lufthansas hemsida men det fungerade bara på hemresan då jag flög SAS Go.

När incheckningen öppnade 23h före avgång loggade jag snabbt in för att välja säte men det enda lediga var ett mittensäte på mittenraden. Frågade sen på flygplatsen vid avgång och även där sa dem att det inte fanns andra lediga säten i SAS Plus.

Är det så att Guldmedlemmar kan välja säte före andra eller hur kommer detta sig? Gillar inte att sitta i mittsätet på mittenraden så då bokar jag nästan hellre SAS Go där jag kan välja säte..
 

gustavh

Medlem
Okej och SAS Plus säten går ej att förboka för icke EBG (som SAS Go via Lufthansa)? Isånnafall är det ett stort minus i Plus produkten, för alla som inte har EBG, då vi alltid kommer få dessa säten ingen annan vill ha..

Har Silver men satsar ska börja kreditera till Aegean istället för att uppnå Guld, men förbokning av säten kanske bara gäller EBG och inte *G?
 

ejm

Medlem
När du flyger interkontinentalt med SAS ska alla kunna välja sittplats vid bokning.

http://www.sas.se/allt-om-resan/Infor-resan/Valj-sittplats/

När du bokar din resa
I följande fall kan du reservera din sittplats ombord, redan när du bokar din resa.

När du är EuroBonus Guld-medlem*
När du reser i SAS Business eller SAS Plus
När du reser till USA eller Asien
Du väljer din sittplats efter att du genomfört din bokning.

* Som EuroBonus Guld-medlem kan du även själv välja sittplats i SAS Go, när du reser med SAS eller Widerøe.
 

agehall

Medlem
Förbokning av säten är ingen *G-förmån, så du kan inte förvänta dig att det funkar bättre med A3G. Att man kan välja plats i Go via ett hack med LH's sidor men inte i Plus är inte så mycket att gnälla över. Istället borde du ha kontaktat SAS och valt din plats. Enligt SAS hemsida ska man ju få välja plats även i Plus redan när man bokar, oavsett status.
 
Förbokning av säten är ingen *G-förmån, så du kan inte förvänta dig att det funkar bättre med A3G. Att man kan välja plats i Go via ett hack med LH's sidor men inte i Plus är inte så mycket att gnälla över. Istället borde du ha kontaktat SAS och valt din plats. Enligt SAS hemsida ska man ju få välja plats även i Plus redan när man bokar, oavsett status.

Hur funkar LH's hack? Får ju upp mina SK-bokningar där, men kan inte välja säte...
 

Alx

Medlem
På LOT:s hemsida kan man göra seating på SAS oavsett destination och bokningsklass genom att lägga in valfritt *G nummer i bokningen. Så när du har fått ditt A3*G så bör du kunna seata dig via LOT. Men som Agehall påpekar är detta ingen officiell *G förmån. Så skulle möjligheten tas bort/"felet" fixas så är det inte mycket att göra åt... Men än så länge verkar det fungera... :D

http://www.businessclass.se/star-al...foervaeg-pa-star-alliance-flyg-i-economy.html
 
Toppen