Senaste nytt

25% bonus vid konvertering av Carlson poäng till Avios

Homer

Medlem
Terms and Conditions:

• This promotion is only open to Eligible Participants. An Eligible Participant is a person aged 18 or over and is a British Airways Executive Club ("BAEC") Member (membership terms and conditions apply) and is enrolled and registered with one of the participating hotel partner loyalty programmes. By taking part in this promotion, Eligible Participants confirm that they accept these Terms and Conditions.

• Participating hotel loyalty programme is Club Carlson. To become a member simply enrol via the hotel partner website using the following link Club Carlson.

• Eligible Participants will receive 25% more BAEC Avios ("Bonus Avios") when they convert Qualifying Hotel Loyalty Points into Avios during the Qualifying Period.

• "Qualifying Hotel Loyalty Points" means a minimum of 2,000 loyalty points earned through Club Carlson.

• The standard earn rate for loyalty points earned through the Club Carlson programme is 1 of Avios for every 10 loyalty points converted. Therefore, an Eligible Participant who converts 2,000 of Club Carlson Programme loyalty points will earn 250 Avios in total.

• "Qualifying Period" is between 1 July and 31 July 2013.



Terms and conditions
 

rob74

Medlem
Är detta en riktad kampanj? Kan inte hitta erbjudandet på någon hemsida.
Skulle behöva lite extra Avios, men tänker ju inte konvertera i onödan.
 

henrik l

Medlem
10000 poäng ger väl bara 1000 avios + 250 avios i bonus? Ingen bra ratio tycker jag.

CC har gått från att vara det bästa/bland de bästa programmen när det gäller att konvertera poäng till mil. Nu framstår Marriott som bäst i klassen när det gäller att konvertera poäng till mil, trots deras "enhancement" för ett tag sedan. Ska se till att uppdatera min gamla guide nu i veckan:)
 

Homer

Medlem
Ska se till att uppdatera min gamla guide nu i veckan:)
Din guide haltar en aning därför att du utgått från att man bor flera nätter på samma hotell.
Om det handlar om one-night-stands, som jag gissar att många håller på med, så ser verkligheten
lite annorlunda ut och fixed miles är ofta det bästa.
Speciellt om det handlar om kombinationen billigt hotell och dubbel/ trippelmiles kampanjer.
Hilton med min. 750 Avios och double-dipping framstår i det senare fallet som en vinnare
medan Marriot, som inte har något fixed miles alternativ, får en överkorsad Avios.

Vidare så har du utgått från att poängintjäningen är helt relaterat till det man spenderar och så är det ju inte,
i synnerhet inte när det gäller IHG Rewards Club.
Även i fallet IHG kan fixed miles vara ett bra alternativ vid one-night-stands, i alla fall om man krediterar till IB+

Avios kursen för Accor må ha försämrats, men man får omedelbart Avioserna överförda och behöver inte samla till ett minimum,
dessutom har de ju ofta dubbel- och trippel poängs erbjudanden så kursen är egentligen ganska bra om bara bor där vi sådana tillfällen
 

henrik l

Medlem
Din guide haltar en aning därför att du utgått från att man bor flera nätter på samma hotell.
Om det handlar om one-night-stands, som jag gissar att många håller på med, så ser verkligheten
lite annorlunda ut och fixed miles är ofta det bästa.
Speciellt om det handlar om kombinationen billigt hotell och dubbel/ trippelmiles kampanjer.
Hilton med min. 750 Avios och double-dipping framstår i det senare fallet som en vinnare
medan Marriot, som inte har något fixed miles alternativ, får en överkorsad Avios.

Vidare så har du utgått från att poängintjäningen är helt relaterat till det man spenderar och så är det ju inte,
i synnerhet inte när det gäller IHG Rewards Club.
Även i fallet IHG kan fixed miles vara ett bra alternativ vid one-night-stands, i alla fall om man krediterar till IB+

Avios kursen för Accor må ha försämrats, men man får omedelbart Avioserna överförda och behöver inte samla till ett minimum,
dessutom har de ju ofta dubbel- och trippel poängs erbjudanden så kursen är egentligen ganska bra om bara bor där vi sådana tillfällen

Det är helt riktigt att jag har utgått från ifrån att man stannar mer än en natt och för att vara helt korrekt spendering/mile. Egentligen kan man ju snabbt göra en kalkyl om man ska langa fram hotellkortet, eller FF-kortet. Om vi bortser från kampanjer och tar Club Calsson och en som inte har status där så måste han/hon dra in minst 5000 CC-poäng om det ska löna sig mot att ta Avios direkt, dvs en rumskostnad på mist 250$. Har man guld måste man ut med minst 166$ för att för att det ska bli en bättre affär att ta poäng i ställe för Avios. Men generellt kan man väl säga att vid one-night-stays är det miles direkt som gäller, i synnerhet om priset är lågt och det finn ett fixed miles alternativ, medan vid 2-3 nätter kan det bli mera fördelaktigt att kreditera hotellkortet. Om man nu är ute efter status, är väl en annan fråga hur intelligenta systemen är om man tar flygmil direkt, istället för hotellpoäng:confused:
 
Toppen