Senaste nytt

Eurobonuspoäng hos Swiss

Adam

Medlem
Hej vänner har bokat en intressant resa på mrjet!

ARN-MUC (genom LH, men trafikeras av SK)

MUC-ZRH (LX)

ZRH-LPA (Edelweiss air i codeshare med LX

LPA-ZRH Edelweiss air i codeshare med LX)

ZRH-CDG (LX)

CDG-ZRH (LX)

ZRH-ARN (LX)

Sammanfattningsvis 4leg med rena SWISS, 2 med Edelweiss och 1 med SAS.

biljetten kostade 15000:- i Business hela vägen, ganska pra pris, full ombokningsbar genom Mrjet.


Någon som kan knäcka nöten om hur många EB-poäng man får?
 

090034208

Medlem
Arn-Muc= 2400 p
Muc-Zrh= 1200 p
Zrh-Cdg= 1200p
Cdg-Zrh= 1200p
Zrh-Arn= 2000 p

Sammanlagt 8000 EB-Poäng. Du får inga poäng för Edelweiss flyget. Rätta mig om jag har fel...
 

agehall

Medlem
Får man verkligen inget för Edelweiss? Brukar de inte utföra flygningar åt Swiss, dvs mer som wetlease än codeshare?
 
Hej, vi åkte precis för en vecka sedan med Swiss från CPH till Agadir med Edelweiss, inga poäng på sträckan ZRH - AGA, däremot givetvis CPH-ZRH. Det intressanta var att båda flygningarna från ZRH-AGA t/r utfördes av en Swiss A320, inte Edelweiss som det stod på bekräftelsen.
 

Senator

Moderator
Jag skulle gissa att om Edelweiss utför en flygning som "Wet Lease" åt LX, så borde man få EB poäng. Det skulle vara flighter mellan LX 1 till LX 1999. Men, om LX har en codeshare på en rutt som Edelweiss själva opererar så blir det nog inte poäng. Jag tror dessa normalt är LX 8000 serie flightnummer.

T.ex. så flyger Edelweiss emellanåt ZRH-AMS som "Wet lease".
 

Adam

Medlem
Någon som vet om det är bra service i business med Edelweiss air? en flight på nästan 5h borde väl vara ok?
 

090034208

Medlem
Bumpar en gammal tråd,
Flög i helgen (25.10) ARN-ZRH med LX i business (P-klass), poängena kom in idag, 1800 EB poäng. När har eurobonus slutat att avrunda uppåt, borde inte denna trip ge 2000 EBpoäng i P-klass fram till 26.10? Brukar ni andra oxå få 1800?
 

AABack2ARN

Medlem
Senaste gången jag flög den sträckan (juni 2013) var det 1800, gången innan var december 2011 och då fick jag 2000 poäng. Så någon gång däremellan har städerna kommit lite närmare varandra...
 
Toppen