Senaste nytt

Västindien - New York Julen 2013. Tacksam för tips på biljetter & destinationer

ACervin

Medlem
Ja nu var det dags att planera vinterflykten från Sverige. Ungarna är nästan vuxna så vi kan nu lugnt avstå från tomten. Därför avresa innan jul ca den 20/12 med en önskan om att börja med sol och bad i ca 10 dagar för att sedan avsluta med ca 3 dagar i New York. Själv har jag ett förflutet som deck hand på Baltic och Swan båtar med utgångspunkt i Charlotte Amalie, US Virgin Islands. Det var där jag lärde mig att dricka gin & tonic med lime. Men hela ökedjan ligger öppen från Curaco till Bahamas. Vad föreslår den samlade expertisen och hur får man lättast in NYC i det hela? Använda sig av AAs linjenät?

CPH är utgångspunkt. Medlemskap finns i EB, US Airways och BAEC för hela familjen, förutom jag själv med Qantas. Dock siktar vi inte på någon poängresa. Slappa, sol och bad är utgångspunkten för Västindien, vi tenderar att vara ganska slöa när vi semestrar. Hustrun kräver hög badrumsstandard. Har möjligen funderat på att återuppliva mitt dykcert. Alla tips, för västindien speciellt, tas tacksamt emot. Biljett, destination, hotell.
 

Senator

Moderator
Västindien - New York Julen 2013. Tacksam för tips på biljetter & destinationer

Så långt är det nog St Kitts som är min etta av öarna jag har varit. Jag tycker inte så mycket om St Maarten, Barbados var trevligt men dyrt, Curacao är också bra och med tanke på vi åker igen i augusti lite av en favis.

Det jag gillar med Kitts är topografin som en vulkanisk ö. Ön erbjuder ganska rustik miljö. Jag skall skriva lite mer senare.
 

agehall

Medlem
Åk till Bahamas så kan vi ta en BC-träff där när vi kommer dit 25/12 ojmr!

Alternativt tar ni er till NYC och åker med samma kryssning som vi ska på (NYC-Port Caneveral-Nassau-Cocoa Bay-NYC) 22-29/12. Det är ju ett riktigt slappt sätt att tillbringa semestern om det är vad man är ute efter.
 

agehall

Medlem
De flesta öar där nere är ganska överexploaterade numera. Tycker inte det skiljer sig speciellt mycket mellan dem som turist. De har alla sina trevliga sidor men det är också mycket diamantaffärer och resorts.
 

Jaws

Medlem
Abc-öarna är tämligen orkansäkra då men alla nämnda är ju bra!
Tobago keys är nog min favo strax före abc.
Dock ska jag o fru jaws ta några resor dit och även testa de andra oxå B-)
 
Toppen