Senaste nytt

Seat blocking på Swiss intra Europa

A380*G

Medlem
På mina senaste flighter med Swiss intra Europa har jag noterat att seat blocking i Y fungerar utmärkt för SEN/HON.

Man blir automatiskt placerad på någon av de främsta raderna i Y med blockat mittsäte. Det är en fysisk block eftersom mittsätet har "bordet" placerat på samma sätt som i C.

En utmärkt service som LX erbjuder och som gör mig som SEN oerhört glad. Lite utrymme före/efter en longhaul i Y är precis vad man behöver!
 

dino_81

Medlem
Nu vet jag inte nät du gjort dina senaste resor men kan denna seat block ha att göra med sommarens lägre beläggning i C? Och att de främre raderna i Y annars normalt är de bakre i C och därmed har detta "bord"?

Hoppas på motsatsen! ;-) Bra gest dock!

Åkte LX A320 i början på juli och hade endast blockerar säte, inget "bord". För jag antar att det är ett sådant bord som sitter mellan armstöden på mittensätet? Är det endast vissa flygplanstyper som har detta?
 

Senator

Moderator
Det finns några äldre A321or som har detta och som inte har blivit NEKad än tror jag. Har åkte med dessa några gånger: oftast LHR.
 

A380*G

Medlem
Nu vet jag inte nät du gjort dina senaste resor men kan denna seat block ha att göra med sommarens lägre beläggning i C? Och att de främre raderna i Y annars normalt är de bakre i C och därmed har detta "bord"?

Hoppas på motsatsen! ;-) Bra gest dock!

Åkte LX A320 i början på juli och hade endast blockerar säte, inget "bord". För jag antar att det är ett sådant bord som sitter mellan armstöden på mittensätet? Är det endast vissa flygplanstyper som har detta?

Nej det har inte direkt med flygplanstypen att göra eftersom ena sidan av rad 4 på min kommande flight till CPH om ca en timme har seat block medan den andra sidan inte har det. Likadant förra torsdagen och i söndags. Det får väl anses som färsk information? :)
 

A380*G

Medlem
Här är svaret på varför det är seat block på A321 recaro seats...

Seats 1B/E, 2B/E, 3B/E and 4E cannot be occupied and have no seatbelts - for not exceeding a number of 200 seats.
 
Toppen