Senaste nytt

Alitalia startar Milano-Stockholm

Agö

Medlem
Något för Palazzi? Man kan väl hoppas att det blir mer frekvent än Rom-Köpenhamn (två flighter per vecka).
 

Palazzi

Medlem
Låter verkligen trevligt, även om jag mest tolkar det som ett mål/förslag (?) :) Hittar inga tidtabeller gällande Stockholm ännu...

För mig känns det, som Concorde påpekat, viktigast att det tillslut blir konkurrens på linjen. Få linjer som är så ensamma från konkurrens.... Easyjet lade ju ner ARN-MXP och Norwegian flyger "bara" från OSL & CPH.

Tycker Alitalias ekonomiklass levererar det man kan förvänta sig, men deras business class har gått ner sig rejält (inom Europa).

Det som ändå får mig att tveka om jag kommer nyttja linjen är att jag inom Skyteam behöver 30 legs för att behålla min status. Det blir lite enklar via CDG. Jag kommer givetvis testa ändå.....:)
 

Dr. Miles

Expert
Det var länge sedan jag såg dem på Arlanda.

Om jag kommer ihåg rätt hade de mistake fare till Caracas runt 2002/2003. Jag lyckades inte övertala min sambo (då) och det blev inte någon resa till Caracas.
 

charlesswe

Medlem
Alitalia IT är verkligen bra på att släppa ut mistake fares och auto-dumping fares, nu blir det även lättare att utnyttja de, utan positionering.
 

Carl

Medlem
Linate ligger ju avsevärt bättre till om man skall in till Milano men om man skall vidare ut i världen via Milano så hade det varit önskvärt att Alitalia flög ARN-MXP i synnerhet om man är ute efter mistake fares...
Ser det som väldigt positiv att fler bolag etablerar sig på Arlanda!
 
Toppen