Senaste nytt

Benutrymme på Norwegian Boeing 737-800?

jsn

Medlem
Någon som vet vad seat pitch är på Norwegians 738:eek:r? Jag skall åka till södra Spanien och ett alternativ är Norwegian, men då jag är 195cm lång så vill jag gärna ha lite plats för benen... Har åkt Ryan Air en gång, aldrig mer då deras seat pitch var på fel sida en för mig kritisk gräns - jag fick inte in fötter och smalben under sätet framför mig :mad:
 

Palazzi

Medlem
Någon som vet vad seat pitch är på Norwegians 738:eek:r? Jag skall åka till södra Spanien och ett alternativ är Norwegian, men då jag är 195cm lång så vill jag gärna ha lite plats för benen... Har åkt Ryan Air en gång, aldrig mer då deras seat pitch var på fel sida en för mig kritisk gräns - jag fick inte in fötter och smalben under sätet framför mig :mad:

Har åkt Norwegian ett antal gånger, även om det bara handlar om en T/R under senaste året. Min generella uppfattning är att de plan som var utrustade med nya stolar lämnade mer plats än t.e.x SAS för benen då stolen var väldigt tunn. Stolen var också tunn i sätet, vilket innebar mer utrymme under framförvarande stol för att "klämma" in benen under.

Den gamla stolen (om de finns kvar?) lämnade samma utrymme som SAS motsvarighet, därmed helt OK. Tror det är exakt samma seat pitch.

Problemet med den tunnare stolen var att den var väldigt hård, men det är ju ändå att föredra före ihopklämd som en sardin.

Rent hårdvarumässigt tror jag att Norwegians säten är i paritet med de flesta vanliga reguljära bolag. Kanske t.o.m aningen bättre än vissa... Jag klarade mig bra med mina 187cm, men du är ju några cm till....
 

Najk

Medlem
Seat pitch på Norwegian 738?

Välj plats på rad1 så har du plats, annars blir det trångt.
 

Jaws

Medlem
Precis åkt och det är mkt hårda säten! Ingen komfort att tala om. Därtill liten pitch så jag är rädd att det blir trångt, sorry.
Vi kommer nog prova annat nästa gång...
Fråga - är norwegians säten lika hårda på longhaul oxå?
Jag undrar då ffa om new york linjen med dreamlinern
 

chrisljo

Medlem
Som nevnt er Norwegian minst par med SAS på seat pitch, men for en tre timers flight ville jeg sikret meg nødsete. Er selv 197 cm, så kjenner problemet.

Norwegian lar deg velge (for et fee) nødsete før du betaler reisen, og du er dermed sikret (nesten) ordentlig benplass.
 

Dr. Miles

Expert
Att stolen kännas hård kan jag hålla med om men själva benutrymmet tror jag inte att det var så stor skillnad från andra traditionella flygbolag i Europa.
 

Dr. Miles

Expert
Seatpitchen på Norwegian Boeing 737-800:
Norwegian, PRG-ARN_14.jpg

Benutrymmet på första raden:
Norwegian, ARN-TXF_09.jpg

Bonusbild, styrningssystem i galley:
Norwegian, ARN-TXF_12.jpg
 

Alf

Medlem
Det är inte sämre benutrymme än vad SAS har i sina 737, dvs lika trångt och obekvämt om man inte lyckas få nödutgång.
 
Toppen