Senaste nytt

Någon som bott på Scandic Victoria Tower i Kista på sistone?

Agö

Medlem
Är det någon som bott på detta hotell på sistone? Jag har ett möte i Kista i augusti och måste vara på plats runt 07:30. Det skulle därför vara smidigt att bo på Scandic Victoria Tower men att döma av recensionerna här är det kanske inget bra alternativ.

Finns det något vettigt alternativ i Kista? Vill ogärna åka taxi till mötet.
 

Fredrik

Medlem
Är det någon som bott på detta hotell på sistone? Jag har ett möte i Kista i augusti och måste vara på plats runt 07:30. Det skulle därför vara smidigt att bo på Scandic Victoria Tower men att döma av recensionerna här är det kanske inget bra alternativ.

Finns det något vettigt alternativ i Kista? Vill ogärna åka taxi till mötet.

Det finns inget vettigt alternativ i Kista. Det finns något Mr. Chip och liknande men jag antar att det inte är vad du vill bo på?
 

Najk

Medlem
Är det någon som bott på detta hotell på sistone? Jag har ett möte i Kista i augusti och måste vara på plats runt 07:30. Det skulle därför vara smidigt att bo på Scandic Victoria Tower men att döma av recensionerna här är det kanske inget bra alternativ.

Finns det något vettigt alternativ i Kista? Vill ogärna åka taxi till mötet.

Jag brukar undvika Kista och bo i stan istället.
Du har ju Radison Royal Park som är åt rätt håll, men det brukar vara rätt dyrt på vardagar.
Om du testar Victoria återkoppal gärna om status, det hade ju varit smidigt att kunna bo vettigt i Kista.
 

Agö

Medlem
Jag brukar undvika Kista och bo i stan istället.
Du har ju Radison Royal Park som är åt rätt håll, men det brukar vara rätt dyrt på vardagar.
Om du testar Victoria återkoppal gärna om status, det hade ju varit smidigt att kunna bo vettigt i Kista.

Det lutar helt klart åt Victoria Tower. Radisson Royal Park är riktigt dåligt imo. Plus att det då blir taxi som är stökigt.
 

Najk

Medlem

BIG NO NO.
Hade en incident där på IBIS tiden. När jag kom in i rummet så var det fel rum, när jag skulle gå ut hade dörren gått i baklås och väskan stod i korridoren. Jag fick hoppa ut genom fönstret och gå i igen. Det fanns inget rum som funkade till mig så de fick stå för mellanskillnaden till Infra City. :)
Efter det har jag alltid gått på säkra kort och accepterat att det ibland blir lite längre att resa,
 

Johan76

Medlem
Memory hotell har jag haft en hel del kollegor som bott i under åren, det har upplevts som "helt ok". Personligen finner jag det lite mer avskilt jämfört med Victoria Tower.

Förordar som tidigare talare att hotell bokas i Stockholm och inte i Kista. Det är relativt dött på kvällen/natten och stämningen är allt annat än trevlig (även om det inte är farligt per se).

Hotell Rival kanske vilket jag tycker är riktigt trevligt (Vill minnas att Paris bode där när hon besökte Stockholm då (H) i Slussen inte "dög"...)
 

sembl

Medlem
Tuben från stan tar ca 20 min så jag förstår inte varför man vill bo där ute i lilla bagdad för samma pris oftast som inne i stan.
 

Agö

Medlem
Tuben från stan tar ca 20 min så jag förstår inte varför man vill bo där ute i lilla bagdad för samma pris oftast som inne i stan.

Nu var det inte detta jag efterfrågade. Jag är född och uppvuxen i Stockholm, har bott 25 år i stan innan jag lämnade den för åtta år sedan och är alltjämt i Stockholm fem dagar per månad i snitt. Fredag-söndag bor jag naturligtvis i stan. Anledningen till att välja Kista i det här fallet framgår av mitt inlägg ovan. Jag har ett (mycket viktigt) möte där jag behöver vara på plats 07:30 och vill slippa stressa med tunnelbana (kan inte tänka mig något värre f.ö.), taxi e.d. Det var av den anledningen jag frågade om hotell i just Kista och i synnerhet om Scandic.

Hur som helst, nu har jag bokat ett rum på Scandic Victoria. Återkommer ifrågan.
 

sembl

Medlem
Du har alltid Scandic Star 5 min med taxi i Sollentuna som har både bra service och stora rum. Dock är inte möbleringen lika avskalad och modern som på Victoria. Men vill du ha minimum med stress och mest sovtid så tycker jag att du har bokat det bästa som finns i Kista.
 
Toppen