Senaste nytt

Söker flygbijett: Köpenhamn - Quito

Hej,

Jag försöker hitta så billiga biljetter som möjligt (inte till mig utan till en väninna) från CPH (eller någon flygplats i Sverige) till Quito. För er som inte vet så är Quito huvudstad i Ecuador. Vi har letat och den billigaste biljetten vi hittar är 13.900:-, och då för economy. Jag hoppas, och tror, att vi inte är jätteduktiga på att leta... Ni däremot, är grymma på att hitta billiga biljetter och kreativa lösningar, så som en sista utväg vänder jag mig till den samlade kraften hos BC.SE!

Avreseort: CPH, Köpenhamn, alternativt GOT / ARN.
Destination: UIO, Quito.
Utresa: 2-3 augusti 2013, +- 3 dagar
Hemresa: 3-5 januari 2014. Måste vara hemma den 6:e, absolut senast den 7:e på morgonen.
Pris: Allt under 13.900:-
Långa väntetider och byten gör ingenting, det viktigaste är att få ner priset.

Det är ju inte de mest optimala dagarna att flyga hem på, det är väl då absolut flest människor är i luften. Det finns dock små möjligheter att ändra detta.
 

Dr. Miles

Expert
Vänligen använd inte förkortningar i rubriken om du vill ha hjälp från bredare publik.
Det är inte så många människor som vet vad UIO är som flygplatskod.

Detta gäller inte bara till dig, utan även till andra medlemmar.
 
Sorry, jag satt och funderade på vad "ni" brukar vilja att man använder, jag hade 50% chans att välja rätt, och ja, jag är väl inte förvånad att jag valde fel ;)!
 

Dr. Miles

Expert
Det ser inte så bra ut pga hemresedatumen.
Även om man bokar som två bokningar (Köpenhamn-USA, USA-Quito) blir det dyrt av samma skäl.
 

Banbul

Medlem
Min första post - tack för en bra sida.

Tänkte posta efter mycket läsande för att jag hoppas få svar på en fråga kopplat till denna rutten:

Skjermbilde.JPG


Måste golfkillen resa sista legget, eller kan han hoppa av i Quito?
 

Banbul

Medlem
Nu blir det en riktig nybörjardiskussion här, men vill tro vi snart får experthjälp.

1. Du byter plan - jag vet inte om det går att välja att inte åka med sista planet.

2. En annan möjlighet till Guayaguil (Ecuadors största stad) finns dessa datum.

Expediabokning:

Skjermbilde.JPG

Återigen - vet ej om det är möjligt att hoppa av rutten (eller om du mister returrätten då)
 

twiggs

Medlem
Nu blir det en riktig nybörjardiskussion här, men vill tro vi snart får experthjälp.

1. Du byter plan - jag vet inte om det går att välja att inte åka med sista planet.

Visa bifogad bild 17400

Återigen - vet ej om det är möjligt att hoppa av rutten (eller om du mister returrätten då)

Går absolut ej med den billiga biljettklass ni har hittat här, då alla utställda biljettkuponger måste användas i rätt ordning. Har du en resa AAA–BBB–CCC–DDD–CCC–BBB–AAA och inte flyger CCC–DDD så är det, passande nog, adíos till resten.
 
Anledningen till att jag frågade var att byter man verkligen plan i Quito? I alla fall, då det inte är möjligt att göra så i vilket fall...
 
Toppen