Senaste nytt

När släpper British Airways sina biljetter?

Ergo

Medlem
Blir aldrig klok på det här om hur rutinerna med hur långt i förväg man kan boka biljetter ser ut hos flygbolag. Behöver boka en resa med ett returdatum 2 Juli 2014 men hos BA finns det endast tom den 1a Juli. Så har det varit i två dagar nu så frågan är hur länge jag behöver vänta innan 2a Juli blir tillgängligt? Det kan väl inte vara så att de släpper dem månad för månad?
 

agehall

Medlem
Notera dock att du troligen får ett bättre pris om du väntar lite. Det är inte alls säkert att de släpper billiga stolar så långt i förväg.
 

AABack2ARN

Medlem
Men den intressanta delen i frågan är väl om biljetterna släpps med automatik eller är någon form av manuell rutin hos flygbolagen? För hur kan man annars förklara att det inte tillkommer en "ny dag per dag"..?
 

agehall

Medlem
Tja, jag är rätt säker på att bästa priset inte kommer att finnas 330 dagar ut. Men det kommer att finnas biljetter då, så du kan ju överväga att köpa några med flexibla villkor, så kan du avboka ifall du hittar anda som är billigare.
 

Ergo

Medlem
Tja, jag är rätt säker på att bästa priset inte kommer att finnas 330 dagar ut. Men det kommer att finnas biljetter då, så du kan ju överväga att köpa några med flexibla villkor, så kan du avboka ifall du hittar anda som är billigare.

Inte fotbollsintresserad i take it? Under förra VM i Sydafrika ökade priserna i princip exponentiellt från dagen de släpptes då köptrycket nästan ökar för varje dag som går fram tills VM. 6 månader från nu är priserna mer en dubblerade och med två månader kvar så kostar de 3-4 gånger så mycket som de gör just nu.

Av någon anledning är flygbolagen väldigt dåliga på att sätta in extrakapacitet vid stora event. Får man tredubbelt betalt under fyra veckor på en rutt kan man ju tycka att de åtminstone borde uppgradera modell?
 

agehall

Medlem
Inte fotbollsintresserad i take it?

Nej. Jag anser att all sport borde kriminaliseras.

Jag är fortfarande rätt säker på att man kan få bättre priser lite längre fram. Iaf om man vet vad man pysslar med. Dessutom misstänker jag att man kan komma undan mycket billigare om man inte reser den mest direkta rutten...
 
Toppen