Senaste nytt

Businessflyg i stort sett varsomhelst?

DamonA

Medlem
Hej på Er!
Min bästa kompis fyller 25 imorgon och jag är som vanligt sent ute.

Hoppas ni kan hjälpa mig med att hitta ett prisvärt businessflyg med avresa antingen fredag eftermiddag eller lördag. Destinationen är inte så viktig, men med största sannolikhet hamnar det någonstans i Asien.

Hört att swiss business ska vara bra och rimlig prisklass? Kan tänka mig flyga business en sträcka (turen) och returen ekonomi.

Letar således efter en billig business till Asien fredag, helst lördag.

Tips? :)
 

ucce

Medlem
Finns TK C ARN-IST-BKK t/r imorn fredag 19 - fredag för 13 426 kr på ITA

Men du skriver utöver frågan ovan inte varifrån du vill åka och hur länge du vill vara borta. De flesta billiga businessbiljetter har en min stay och kräver att du är borta lördag (vilket inte är något problem i detta fall)
 

Jonas C

Medlem
Kika på SWISS Business rea. 11K till Bangkok, 15K till Hong Kong, mm. Går att boka för resor med kort varsel.
 

DamonA

Medlem
Finns TK C ARN-IST-BKK t/r imorn fredag 19 - fredag för 13 426 kr på ITA

Men du skriver utöver frågan ovan inte varifrån du vill åka och hur länge du vill vara borta. De flesta billiga businessbiljetter har en min stay och kräver att du är borta lördag (vilket inte är något problem i detta fall)

Dumt av mig. Kommer inte vara en lång vistelse, måste vara tillbaka på tisdag kväll. Åker från ARN.

Jag undviker i det mån det går Thailand då det inte är riktigt min grej, utan med Asien hade Dubai, Singapore, Japan, Kina o.s.v varit av större intresse.
 

Senator

Moderator
Turkisk blir det bästa alternativ till BKK. Kolla deras hemsida, så ser du kombination av ut- och hemresa datum som får ok pris

Turkish.JPG
 

DamonA

Medlem
Turkisk blir det bästa alternativ till BKK. Kolla deras hemsida, så ser du kombination av ut- och hemresa datum som får ok pris

Undviker gärna BKK -- men en fråga, vilken Business Class tycker ni är bäst? Antar att ni är ganska erfarna -- första gången business för både mig och honom så vill att det ska vara lite av en "upplevelse" :)
 
Toppen