Senaste nytt

Hotellbokning med rocketmiles.com

shikakui

Medlem
Såvitt jag kan se efter att ha sökt i inläggen har ingen skrivit om rocketmiles
Det är en amerikansk sida där man kan boka hotellnätter och samtidigt få ganska bra med poäng på diverse amerikanska bolag (american airlines, united, delta etc).
Priserna på hotellen kan ibland vara hyfsat bra valuta för de poäng man får.
Här finns en länk där man får 2000 poäng för att gå med i programmet efter att man gjort en första hotellbokning.

Än så länge har sidan bara hotell i USA (och barcelona), men fler städer/länder lär säkert dyka upp!
 

olsen

Medlem
Jeg meldte meg nylig inn i PointsHound etter å ha lest om dem i siste utgave av InsideFlyer. Tidligere har jeg bare benyttet Aegean partner Booking.com for å tjene litt miles på overnattinger (2 miles per euro).

Ergelig at jeg ikke har funnet frem til PointsHound tidligere for jeg gikk glipp av mange miles på et lengre hotellopphold i Honolulu bestilt gjennom Aegean/Booking.com. Selvfølgelig forhåndsbetalt og uten mulighet for kansellering. Bedre sent enn aldri, jeg skal absolutt benytte Pointshound på de neste hotellovernattingene under planlegging.

PointsHound kan være svært lønnsomt med tanke på milesopptjening. Man starter på nivå 1 hvor man tjener rundt 3 til 8 miles per dollar. Det alene er bedre enn Aegean/Booking.com. Når man har bestilt og overnattet 5-6 netter går man over på nivå 2 hvor man tjener rundt 5 til 10 miles per dollar. Nivå 3 er toppnivået og dette oppnår man etter 20 overnattinger, da vil man kunne tjene rundt 7 til 20 miles per dollar. Jeg har valgt å poste disse poengene til United MileagePlus men det finnes flere programmer å knytte til. Deriblant AAdvantage, Delta Skymiles og US Dividend Miles.

Jeg vervet en venn av meg med linken og begge to opptjente 250 miles da han bestilte hotellovernatting samme dag som han ble vervet :p Veldig enkelt og greit oppsett. Etter registrering fikk han sin egen link av PointsHound som han ga videre til noen reiseinteresserte familiemedlemmer og opptjenter nok enda noen miles på den måten.

Det eneste som irriterer meg litt er at man ikke får vite totalbeløp med skatter, avgifter og eventuelle gebyrer inkludert. Det får man først vite mot slutten når man velger et rom for bestilling. Så når man søker hotellrom får man først bare opplyst gjennomsnittspris for en dags overnatting uten skatter/avgifter/gebyrer. At betalingsløsningen ikke var kryptert (https) da jeg testet den, er heller ikke et stort pluss...
 
Last edited by a moderator:

jumbooze

Medlem
Idag så har rocketmiles promo för 5000 miles,

Boka via denna sida idag:
https://www.rocketmiles.com/anniver...m_medium=social-post&utm_campaign=anniversary

Om jag räknar rätt så om du bokar en natt giltig på ett rocketmiles hotell så får du 1000 för signup via min referlänk + 5000 för bokning idag + vad hotellet ger i grund miles/poäng.

Tjänade totalt 7000 UA miles idag! Priset var 20 USD över hotels.com men det tyckte jag 7k miles var värda då min "slatt" på United nu blir användningsbar.
 
Last edited by a moderator:

jumbooze

Medlem
Det blev perfekt, nu kunde jag splitta bonusen så jag får 1000 miles till AA på så sätt kan man förlänga livet på poäng på det kontot också. Efter närmare eftertanke så kunde jag få följande:
United Konto upp till bokningsbar nivå (20k)
Hålla liv i slatten hos AA fram till mina US Airways miles mergas med AA.
Samt få upp mitt flyingbluekonto upp till över 12500 vilket är en enkel inom eu.

RocketMiles och liknande tjänster är smidigt för att få andra konto än huvudkontot (i mitt fall EuroBonus) användbara.
 
Last edited:

Jenkizzz

Medlem
Bokade en natt i laguna beach, gillade verkligen hotellet som låg på samma pris som andra bokningssiter och ett gäng miles tackar jag aldrig nej till.
 

jumbooze

Medlem
De verkar väldigt aktiva med bonusar:
Boka för 30:e nov och använd din mobil/device så får du 1000 miles extra i bonus
www.rocketmiles.com/mobilebonus

Jag hade först använt 3000 bonusen i post nummer 8 (signup via referal ger ytterligare 1000 miles).
För en andra bokning hade jag använt denna för att plocka 1000 extra,
 
Toppen