Senaste nytt

[First class] Karachi-Sao Paulo T/R, SWISS, 31.700 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Det här nämndes tidigare i en annan deals.
Tyvärr kan man inte ta stopover i Dubai/Muscat/Zurich för det triggar HIP check.

[First class] Karachi-Sao Paulo T/R, SWISS, 31.700 SEK inkl. skatter

KHI-GRU T/R
Flygbolag: SWISS (LX)
Kabinklass: First
Bokningsklass: F
Fare basis: FICSWIPK
Pris: 403.410 PKR + skatter ca 76.000 PKR och uppåt, totalt ca 31.700 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 12 månader
Förköpskrav: Nej
Stopover: Obegränsad stopover är tillåten men HIP Check gäller
HIP Check: Ja
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: t ex
  • Karachi-(EK/PK)-Dubai-(LX)-Zurich-(LX)-Sao Paulo
  • Karachi-(PK)-Muscat-(LX via Dubai)-Zurich-(LX)-Sao Paulo

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings:
Kod:
 1. KHI-EK/PK-DXB/MCT-ZRH-AMS/BRU/GVA/LON/MIL/PAR-ZRH-SAO
2. KHI-LHE-FRA-ZRH-AMS/BRU/GVA/LON/MIL/PAR-ZRH-SAO

Man kan också flyga till Santiago med TAM mellan Sao Paulo-Santiago v.v. (dock i Business class)
Tillägget är ca 2.700 SEK och man kan ta stopover i Sao Paulo utan att priset går upp.

Poängintjäning:
SWISS F klass ger:

Muscat-(via Dubai)-Zurich-Sao Paulo t/r ger ca 54.800 miles till Lufthansa Miles&More eller till Aegean Miles&Bonus.
Om man är redan Frequent Traveller, Senator eller HON Circle kan man tjänar ca 68.500 miles för en t/r.

9 t/r bör räcka för kvalificering av HON Circle.

Diskussion om HON Circle eller HON Circle Run får jag be er att göra det i lämpliga trådar.
http://www.businessclass.se/lufthansa-miles-more/3364-lufthansa-circle.html
http://www.businessclass.se/lufthan...nklast-billigast-miles-more-fran-sverige.html
 
Last edited by a moderator:

Senator

Moderator
Tyvärr är bilderna på First lite missvisande då den längre sträckan flygs av en A340-300 med den äldre produkten, jag hittar tyvärr inte mina bilder från denna. Det är en markant skillnad.

Använder jag Miles & More egen räknare:
Miles & More Mileage Calculator
så genererar DXB-ZRH-GRU en väg
26 787 Miles utan Exec Bonus och 29 019 Miles med bonus

medan MCT-ZRH(via DXB)-GRU visar
27 423 Miles utan Exec Bonus 29 708 Miles med bonus

så det bästa man kan tjäna som M&M medlem är 59 416 miles på denna om man inte studerar routingen där det verkar som man kan ta ett varv i Europa på denna?

Frågan är: hur tar man sig till Karachi?
 

Dr. Miles

Expert
Tyvärr är bilderna på First lite missvisande då den längre sträckan flygs av en A340-300 med den äldre produkten, jag hittar tyvärr inte mina bilder från denna. Det är en markant skillnad.
SWISS opererar Airbus A330 mellan Zurich-Dubai-Muscat v.v. även om de inte flyger Zurich-Sao Paulo v.v.
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är: hur tar man sig till Karachi?

Fly in (pakistani) style. Fly PIA. :)
Pakistan International Airlines - Great People to Fly With


Screenshot20130716_2.png
 

Palazzi

Medlem
Man behöver ju bara besöka Karachi ena vägen iaf... Att avluta hemresan i DXB lär väl duga bra (?)

Billigaste borde vara att boka en T/R med allehanda bolag till DXB (kanske t.o.m Norwegian). På ditresan tar du bussen från DXB till Sharjah där du flyger Air Arabia enkel resa till Karachi för 650SEK. Bolaget ska väl vara helt ok vad jag hört.

Med lite tur kanske man klarar sig under 3.000SEK för anslutningsflygen :)

PS. Jag tar mig inte till Pakistan om jag så får 31.000SEK:p
 

Alf

Medlem
Jag håller med A380*G, undvik Pakistan till varje pris. Jag var där och jobbade innan Talibanerna härjade omkring och det var illa redan då. Att sedan åka med PIA gör inte riskerna mindre, ett av de sämsta flygbolagen jag åkt med i hela mitt liv och jag är senior så jag har hunnit med en del.
 

Senator

Moderator
Jag skulle inte åka med PIA om det var sista bolaget i världen. Jag hyr hellre en packåsna eller en dromedar/kamel som tar mig dit (om jag måste). Lite äventyrligt är det jo mina herrar (och damer), men till skillnad från London deals så är tiden/kostnaden/riskerna väldigt stora för att ta denna deal. Jag tror jag avstår, men tack som erbjuder.
 

Matsson

Medlem
Jag vill med glädje och fasa minnas de klassiska resorna CPH-MNL via Karachi 1986-89 med PIA.
Vi låg och söp duktigt i mittgången på medhavt brännvin i väntan på transit-övernattning i Karachi. Detta följt av ännu en
likaledes blöt flygtur till Manila. Dock var det i dessa dagar väldigt billigt. Idag skulle jag hellre promenera stäckan än välja PIA.
Blir ändå sentimental när jag minns det glada 80-talet.
 
Toppen