Senaste nytt

Sammankoppla bonuskort?

Zfarnor

Medlem
Hej vänner. jag är medlem hos SAS, air China , thai air, air france , thy och Lufthansa och har olika kort från de och flugit business class med de. Men det ser ut alla tillhör star alliansen. Vet någon hur man sammankopplar alla till en och samma kort? Går det använda varandras poäng till andra bokningar?
 

Jonas C

Medlem
Går tyvärr inte att sammankoppla olika kort från olika bonusprogram. Du kan däremot använda dina poäng till att boka resor åt andra, om det är vad du menar.
 

Senator

Moderator
Hej vänner. jag är medlem hos SAS, air China , thai air, air france , thy och Lufthansa och har olika kort från de och flugit business class med de. Men det ser ut alla tillhör star alliansen. Vet någon hur man sammankopplar alla till en och samma kort? Går det använda varandras poäng till andra bokningar?

Svaret är nej, det kan du inte... Satsa på ett per allians är mitt förslag. Vem åker du oftast med?
 

agehall

Medlem
Air France tillhör Sky Team. Resten är väl Star Alliiance.

Du kan använda tex EB-poäng för att boka en resa med Lufthansa, men du kan inte blanda poäng, dvs du kan inte ta lite EB-poäng och lite M&M-miles till samma resa. Därför bör man satsa på ett program per allians och kreditera allt dit.
 

Najk

Medlem
Det går ju inte sammankoppla korten, men så fort du flyger ett bolag i alliansen så kan du kreditera den flygningen till valfritt bonusprogram.
Tex, flyger du Thai, Lufthansa, Air Chna så kan du kreditera alla de flygningarna till samma, valfritt, program.
Välj det programmet som bäst passar dina behov kring status och bonusuttag.
 

Zfarnor

Medlem
Tack Jonas & agehall & Senator & Najk.

Hur kan jag använda China air + turkisk air poäng till min planerade resa till Cancun med United.
Skaffade medlemskap hos ANA för navigering och poäng användning men hittade inget svar.
 
Last edited:
Toppen