Senaste nytt

Shoppa online och skicka till hotellet?

nemme

Medlem
Då jag måste hinna utnyttja min amex 2-4-1 innan oktober så tänkte ta en kort shoppingrunda till USA då jag märkte att man kan spara mycket pengar på att köpa barnvagn och andra roliga saker där.

Är det någon som har erfarenhet att shoppa online tex Amazon och sen skicka det till hotellet eller ngt utlämningsställe? Jag hade ju helst velat att paketet hade varit på plats när jag kommer till hotellet.

Någon som har några bra tips om det fungerar och hur jag isåfall går tillväga?
 

agehall

Medlem
Skicka prylarna till hotellet. Prata med receptionen om att du kommer att beställa saker och be dem ta emot. Brukar inte vara några som helst problem.

Tänk på att beställa från affärer som inte har butik i delstaten du befinner dig i, så slipper du all sales tax.
 

Mikael

Medlem
Jag har gjort det vid flera tillfällen vid USA-resor (frugan shoppar gärna on line...). Har inte varit några problem, dock har jag alltid stämt av med hotellet i förväg.
 

Najk

Medlem
Här har jag lite erfarenhet... frugan brukar shoppa som en tok som jag sedan får släpa hem.. :)
Stäm av med hotellet så att det är lugnt att skicka varor dit. Ibland är det en speciell adress som ska användas. Stäm även av om de tar ut någon avgift för hanteringen av dessa paket. jag har varit med om att det både har varit gratis och att de tar ut en avgift som baseras på vikt, vilket var fallet när jag beställde en barnvagn till hotellet. Enligt prislistan skulle de ha 600kr för hanteringen, men det glömdes av när de levererade paketet upp till rummet, stället för att jag hämtade ut den på hotellet businesscenter. :)

Jag tog hem en Bugaboo Donkey från PishPoshBaby.com- Strollers, Car Seats, Crib Bedding. Free Shipping. Baby Jogger, Bugaboo, Uppababy & More! som med tillbehör kostade under 8k i USA men som i Sverige kostar över 14k.
Jag hyrde en Airshell på ARN Hem » Airshells® Det är en stor vadderad väska som man kan frakta en barnvagn i utan att den tar stryk. Det kostar ca 150kr för en vecka. Den checkade jag in tom ihopvikt på vägen till USA och sedan packade jag in vagnen i väskan när jag reste hem. Då det var en barnvagn så kostade den ingen att frakta hem, att jag reste ensam och utan barn tog de ingen notis om.

Sedan har du tullen när du kommer hem.
Jag tog barnvagnen genom tullen i väskan. på Airshells hemsida står det att man ska lämna väskan i Menzies Arrival Service i terminal 5 vid band nummer 1, dvs innan tullen. Det går dock lika bra att lämna den efter tullen, det finns en dörr till Menzies bredvid Pressbyrån i T5.

Har du fler frågor är det bara att fråga eller skicka ett PM :)
 
Last edited:

Maja

Medlem
Som redan nämnts i tråden så kolla bara med hotellet först. Har också beställt allt möjligt och det har aldrig varit några problem. Kan du handla så du dessutom slipper sales taxen så har du gjort en ännu större vinst.

Airshells blir stor som ett hus och vi fick stora bekymmer när vi skulle checka in den med barnvagnen i från MIA till GOT en gång. De ifrågasatte väskan starkt (då flög vi UA) och jag fick bråka rätt rejält för att 1) få ta med mig den, 2) inte betala övervikt, 3) inte betala för att den var skrymmande. Till saken hör att jag då dessutom hade med mig min dotter som var 1 år så ingen tvekan om att jag skulle få ta med mig en barnvagn gratis.

PramPack PramPack - Stokke tyckte vi var mycket smidigare att ha att göra med. Tog inte heller lika stor plats. Nackdelen är väl att dessa inte hyrs ut på flygplatsen vilket talar för Airshells i stället. Hyrde min privat via Blocket.

Ska du till New York så har du BuyBuy Baby (7th Ave & 25-26th St) som är en gigantisk affär med barnsaker om du vill köpa något på plats. Barnvagn rekommenderar jag dock att du beställer i förväg då det ofta är leveranstid.

Lycka till och ha så skoj!
 
Toppen