Senaste nytt

Med vilka reser ni?

mattssok

Medlem
Det är ju ingen hemlighet att det finns en stor mängd rese och flygintresserade på denna sajt och det slog mig, hur reser folket här? Vad jag menar är att exempelvis jag vill i stort sett alltid iväg någonstans men det är sällan jag lyckas koordinera resan med någon, kan bero på arbete, tid, pengar, familj, etc. vilket ofta resulterar i att jag inte kommer iväg.

Så jag är nyfiken på när den där dealen kommer upp, bokar ni en enkelbiljett eller börjar ni övertalningen av någon närstående?
 
Det är ju ingen hemlighet att det finns en stor mängd rese och flygintresserade på denna sajt och det slog mig, hur reser folket här? Vad jag menar är att exempelvis jag vill i stort sett alltid iväg någonstans men det är sällan jag lyckas koordinera resan med någon, kan bero på arbete, tid, pengar, familj, etc. vilket ofta resulterar i att jag inte kommer iväg.

Så jag är nyfiken på när den där dealen kommer upp, bokar ni en enkelbiljett eller börjar ni övertalningen av någon närstående?

Mina vänner prioriterar helt annorlunda i livet och har inte alls samma intresse.
Min familj reser sällan och när dom väl gör det är det charter/ryan..

Summan av kardemumman - jag reser själv i 95% av fallen.. (lite tråkigt men vad ska man göra..)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Mellan 2004-2009 hade jag en "wingman". Han gick från 0 till 4 på nolltid (barn), vart ett är gemensamt. Så han fick (o)frivilligt pensionera sig, och samboavtalet om en vecka per år med R&R har jag inte sätt nåt av. Han borde hyra Sheldon Cooper som rådgivare gällande samboavtal. Något avis blir han när jag åker, men nästa år fyller han 40 så då blir det väl en F resa någonstans.

Sedan har jag en polare i USA om jag åker en del med. Hoppas att min resa med Sembl och Vega blir flera resor. Sakoz och jag hade planer i påsk, men annat kom i vägen.

Ibland tar jag med mor och far. Tänker försöka få en vecka i Kapstaden nästa år när pappa fyller 65 år. Har väl funnits någon flickvän på några resor också. Reser en del ensam på längre resor men möter upp folk på plats.
 

Mikael64

Medlem
I jobbet reser jag alltid själv men privat blir det med vänner. Ibland tar jag med mig föräldrarna som behöver luftas lite extra ibland:)=
 

nemme

Medlem
Till stor del så reser jag i jobbet och då blir det själv eller med en kollega.

Privat så blir det även en del resor, och då blir det med sambon. Dock så uppskattar hon mer slutdestinationen är själva resan dit. :)
 

Palazzi

Medlem
Olika situationer:
1. Reser till släktingar och vänner i Norge/Italien (själv). Detta sker ofta...
2. Reser till vänner i andra länder (själv). Sker några gånger årligen...
3. Reser med en grupp vänner. Normalt en gång på vår/sommar och en gång på vintern
4. Bränner poäng för långsemester. Ensam eller med flickvän. Ungefär två gånger årligen...

Kontentan är att jag ofta reser ensam, till ett mål där jag känner folk. Uppskattar faktiskt ensamheten ombord på ett flygplan :)
 
Uppskattar faktiskt ensamheten ombord på ett flygplan :)

Det håller jag absolut med dig om..
Dock hade det varit roligare att spendera en vecka i Vegas eller en vecka i LA med vänner istället för att åka själv.
Tyvärr har man inget val då som sagt alla prioriterar olika i livet. Man får helt enkelt träffa folk när man reser.. :)
 

rob74

Medlem
Oftast blir det själv, för att jobba, besöka släkt och vänner. Om vi kan synka det så hänger min sambo med, även om det är en jobbresa. Finns det ingen billig biljett för henne så blir det en bonusbiljett. Ett tag hade vi båda guldkort, men nu är det jag som ser till att hålla statusen uppe.
Amex 2-4-1 ser vi till att göra någon längre resa för tillsammans, men i fjol gick det inte så då åkte jag själv till Málaga i Eco Extra för 25k, då jag inte kände för att slösa mer poäng på mig själv just då.
Till januari ska ju jag, gdaily och vår gemensamma vän styra kosan till USA ett par veckor. Blir kul att testa BA Club World på LHR-SFO/JKF-LHR. Och detta blir andra trippen som vi gör ihop. Fast i fjol så flög vi ju var och en för sig över pölen till MIA och sammanstrålade där.
Det är ju alltid kul att vara några stycken, men jag trivs bra med att resa själv också. Fördelen då är ju att man kan vara rätt så fri i planeringen.
 

Jonas C

Medlem
Säger om Herr Senator och Palazzi: Brukar oftast resa själv, men se till att möta upp vänner eller släktingar på destinationen. Det brukar vara rätt skönt att sitta ensam och ta det lugnt under flygresan.

Det händer dock ibland att en +1 följer med. I Januari följer t.ex min syster med till Tokyo på Japan Airlines.
 
Toppen