Senaste nytt

Uppgraderad och glad - större och bättre än bokat och betalt

erc

Medlem
Saknar en tråd för en av reselivets lyckor - uppgraderingar av bokade hyrbilar.

Kom just hem från en kort privatweekend i Tyskland och hade en bil bokad på Hertz genom MrJet i kategori I där exempelbilen är en Mercedes Benz C-klasse (aut). Hyrestiden var två dygn och priset smått osannolikt låga SEK385. Fick till min förvåning en Jaguar XF Sportbrake 2,2 i4D som tycks höra hemma i kategori A6 i Hertz Prestige Collection.

Jaguaren var inte många dagar gammal. Hade rullat 170 mil och var en trevlig bekantskap. Små missar i premiumhelheten men utan tvekan en trevlig hyrbil för några dygn.

Kedja: Hertz
Bokad genom: MrJet, prepaid voucher
Bokad klass: I (exempel Mercedes Benz C-klasse, aut)
Erhållen klass: A6
Erhållen bil: Jaguar XF Sportbrake 2.2 i4D
Uthyrande station: Hertz, Düsseldorf Weeze NRN
 

A380*G

Medlem
Bokade A-bil men fick en C-bil (Volvo V40) på Kastrup nyss.

Förra veckan bokade jag V70 diesel manuell men fick en V70 diesel automat med inbyggd gps, taklucka etc etc.

Är Hertz FiveStar.
 

dino_81

Medlem
Igår på Landvetter.

Bokat och förbetalt (685:) en Volvo V40. Fick en Volvo XC70 automat.

Tack och bock, Hertz!
 

Randy Marsh

Medlem
Hade bokat och förhandsbetalt en Chevrolet Equinox på Hertz i San Francisco för ca två veckor sedan, men fick en Infiniti FX37 med inbyggd GPS och satellitradio. Samma storleksklass, men betydligt roligare att köra eftersom den har 325 hk och gör 0 - 100 km/h på drygt 6 sekunder :)
Blev en bra start på vår USA-roadtrip!

Saknar helt status på Hertz, men jag hade registrerat mig med mitt EBG för att få 5 % rabatt.
 
Last edited:

Najk

Medlem
Hade bokat Ford Focus kombi och fick en Opel Astra kombi på Hertz PSA förra veckan.
Var typ en storlek upp.
Först fick jag en ny BMW 318d 4d, men det var inte aktuellt med två barn i barnstolar, två barnvagnar och två resväskor...
 
Last edited:

erc

Medlem
Ford Focus och Opel Astra är båda två typiska bilar i C-segmentet. De tillhör absolut samma bokningkategori. BMW'n ni erbjöds först hade varit en uppgradering, men omöjligt trång för ert behov.
 

Homer

Medlem
Uppgradering behöver inte nödvändigtvis vara en större bil, det kan vara en mindre bil med större motor
eller en liten dyr bil.
VId ett tillfälle hade jag bokat en Mondeo kombi och skojarna på Hertz försökte ge mig en Audi A3
vid ett annat tillfälle fick jag en Fiat 500 istället för en Focus från Avis, Fiaten räknades som uppgradering eftersom
den ingick i deras Select serie.
 

Chrille

Medlem
Uppgradering behöver inte nödvändigtvis vara en större bil, det kan vara en mindre bil med större motor
eller en liten dyr bil.
VId ett tillfälle hade jag bokat en Mondeo kombi och skojarna på Hertz försökte ge mig en Audi A3
vid ett annat tillfälle fick jag en Fiat 500 istället för en Focus från Avis, Fiaten räknades som uppgradering eftersom
den ingick i deras Select serie.

Jag blev uppgraderad från en Ford C-Max till en Mini Cooper av Hertz Espana. Vi var fyra personer med packning för en veckas semester... :rolleyes:
 

tarzan

Medlem
När jag bokade en Volvo V40 (eller liknande) hos Avis så hade dom klantat sig, så jag fick en helt ny oanvänd Mercedes C-class med alla tillval, GPS, TV och rubbet.

Jag var rätt glad :)
 

Nemo

Medlem
Uppgradering behöver inte nödvändigtvis vara en större bil, det kan vara en mindre bil med större motor
eller en liten dyr bil.
VId ett tillfälle hade jag bokat en Mondeo kombi och skojarna på Hertz försökte ge mig en Audi A3
vid ett annat tillfälle fick jag en Fiat 500 istället för en Focus från Avis, Fiaten räknades som uppgradering eftersom
den ingick i deras Select serie.
Samtidigt skriver Hertz att uppgradering betyder större bilmodell. Eller menar Hertz större modell = större motormodell, större rattmodell, större bilnyckelmodell, större fälgmodell utan att själva bilen och dess utrymmen samtidigt är större?
Hyra bil - Boka hyrbil direkt på nätet | Hertz Biluthyrning
image.jpg
 
Last edited:
Toppen