Senaste nytt

Mer Dreamliner Boeing 787 problem

Malu

Medlem
Nu var detta förmodligen inget allvarligt men ett Thomson fick vända efter start häromdagen..

Läste lite mer detaljer på ett annat forum och det var tydligen ett el-fel i detta fall som gjorde att de fick flera olika problem ombord, med toaletter och IFE, men även andra lite mer kritiska system som fuel dump och landningsställen.
 

Alx

Medlem
I rättvisans namn bör det nämnas att det dagligen omdirigeras flygplan med diverse fel. Det beror ju såklart på att man inte gärna tar några som helst risker med flygplan. Inte sällan visar sig ju felen vara ganska lättfixade.

Så med tanke på att media har jagat upp allting kring Dreamlinern så kanske man bör ta de "dramatiska" rubriksättningarna med en stor näve salt.

Hur många gånger har t.ex. inte SAS LH-flygplan blivit ståendes med fel lite här och var det senaste året?
 

Malu

Medlem
(Dreamliner diskuteras i en Norwegian-tråd just nu, men jag fortsätter här för att hålla mig "on topic")

Enligt officiell info så är Ethiopian-787 som brann på LHR i status "Stored" tills vidare. Någon som vet om den står kvar eller om den fått flytta till annan reparationsplats? Två månader på marken så här långt...


MSN LN Type Delivery date Registration Remark
34744 44 787-860 20/11/2012 ET-AOP Named Queen Of Sheba
Std Since 12/07/2013 After Cabin Fire
 

sembl

Medlem
Den stod till vänster om terminal T5C förra veckan iaf vad jag kunde se. alltså på andra sidan runway mot cargo
 
Toppen