Senaste nytt

Förslag på första klass biljett från Kuala Lumpur

MarSecLtd

Medlem
Har endast åkt C innan, så det är väl dags att ändra på det nu. Fredag 20 september eller lördag 21 ifrån Kuala Lumpur till ? T/R
Kan vara borta ca 25-35 timmar. Budget 1000$ . Vad rekommenderar bc.se experterna ? Finns det ens något i first för 1000$
eller bör jag öka budgeten kanske?
Tack på förhand.
//Micke
 

Jacob

Medlem
Finns inte så många bolag som flyger första klass till Kuala Lumpur, men du kan ju alltid köra Lufthansa fram och tillbaka till Bangkok, dock tror jag inte flyget går alla dagar i veckan (vissa dagar går det Bangkok-Ho Chi Minh City istället).
 
Du behöver nog lite mer pengar än så om du inte ska åka på bonusresa då..

KUL-BKK-HKG-BKK-KUL kostar cirka 14.000 SEK
Då med EK A380 First och TG A380 First mellan BKK-HKG.

Skippar du EK kan du komma ner till cirka 12.500 SEK
(Nackdelen är att 747:an med TG är äldre config just nu men det kan ju bytas ut.)

sek.png
 
Last edited:

MarSecLtd

Medlem
Kan självklart öka budgeten för en trip i first. Till HKG med TG för 12k låter ok. Är det värt pengarna eller ska jag spara mig till en längre resa?
Tänkte mest på att jag normalt är i Mellanöstern/Afrika och det är billigare att flyga first inom/till Asien.
 

surrrr

Medlem
Om du overlever posisjoneringsflight i eco så kan du spare en del penger og nyte EK suites. Vet ikke hvor viktig budsjettet er?

-
eco-first2.png
 

Dr. Miles

Expert
Malaysia Airlines opererar Airbus A380 med First class kabin till Hong Kong.
Priset är dock långt ifrån förmånligt. Det kostar ca .15.300 SEK inkl. skatter för t/r.
 
Kan självklart öka budgeten för en trip i first. Till HKG med TG för 12k låter ok. Är det värt pengarna eller ska jag spara mig till en längre resa?
Tänkte mest på att jag normalt är i Mellanöstern/Afrika och det är billigare att flyga first inom/till Asien.

Thai A380 First Class är riktigt trevligt. Det blir inte samma upplevelse på en kort flygning eftersom måltiden normalt kan sträcka sig minst lika länge som hela flygningen BKK-HKG. Men du kommer bli biten. Och då börjar det blir dyrt ;)
 
Toppen