Senaste nytt

Ska vi arrangera en inofficiell BusinessClass.se träff i Malmö?

henkedio

Medlem
Vet mycket väl att Businessclass.se handlar om att resa smart. Men jag har förstått att det finns människor här med kompetens som sträcker sig längre än att hitta billig C-klass till Singapore, eller Y till Dublin för 2 hubba bubba och en cola light.

Med all förståelse så hamnar vi skåningar/halvdanskar i skymundan för vad som händer uppe i Stockholm, men vi säger följande, "har du sitt Malmö har du sitt väärlden"

Jag undrar därför följande, finns det intresse av att träffas och utbyta erfarenhet av att jobba "mot" andra länder?

Kanske en After Work på Green Lion Inn framöver?
 

jumbooze

Medlem
Vet mycket väl att Businessclass.se handlar om att resa smart. Men jag har förstått att det finns människor här med kompetens som sträcker sig längre än att hitta billig C-klass till Singapore, eller Y till Dublin för 2 hubba bubba och en cola light.

Med all förståelse så hamnar vi skåningar/halvdanskar i skymundan för vad som händer uppe i Stockholm, men vi säger följande, "har du sitt Malmö har du sitt väärlden"

Jag undrar därför följande, finns det intresse av att träffas och utbyta erfarenhet av att jobba "mot" andra länder?

Kanske en After Work på Green Lion Inn framöver?

Hej!
Vi har haft några träffar på Le fil de rasoir så det är inte bara sthml som har det trevligt.
Kommer säkert ha flera efter semesterperioden.
// J
 
Sedan starten 2011 har BusinessClass.se varit ett utökat nätverk och vi har arrangerat ett antal events - nu till hösten kommer det hända mer än någonsin. Medlemmarna i forumet har också arrangerat egna icke-officiella träffar med jämna mellanrum, främst i Stockholm.

I augusti lanserar vi en ny eventkalender som gör det lättare än någonsin att hitta events, anmäla sig (och betala om det behövs). Den långsiktiga tanken är att den som är på tjänsteresa eller semester ska kunna träffa likasinnade för en drink eller en matbit nästan oavsett var i världen det är. Vi börjar med Skandinavien :)
 

coclol

Medlem
Exakt, det är ju faktiskt CPH som är SAS "riktiga" hub, även vad "Capital of Scandinavia" tycker :D
 

Agö

Medlem
Vi har ju haft fyra träffar Malmö. Välkomnar givetvis en träff i Köpenhamn om nu någon mer än undertecknad bor i stan.
 

jumbooze

Medlem
Hej, absolut, funderingar finns det :D

Med tanke på vår nya BC punktum DK så bör vi väl hitta en plats på andra sidan broen.
Vad säger ni?

Jag förselår

Tid: 5:e mars - 2014. kl 19.
Plats: Köpenhamn
(i närheten av Huvudbahngården eller Nørreport för enkel transport förslagsvis)
 
Toppen