Senaste nytt

Vilket lyxhotell i Tokyo ska jag boka?

Bringman

Medlem
Hej,

Funderar på att boka något av Tokyos lyxhotell två nätter från den 6 november. Har ni några tips hur vi slipper betala cirka 4000:- per natt?

Hotell som vi funderat på:
Park Hyatt
Mandarin Oriental
The Peninsula
Shangri-La

Nu har vi en bokning på Park Hotel (ca 1000:-/natt) som vi avbokar om vi hittar något intressant.

Tack på förhand!
 

Bizniz4u

Medlem
Tjena,
Trots att vi som researrangör har avtal med de flesta hotellen i världen ser det tyvärr likadant ut för oss. Ca 500 €/natt för t.ex Park Hyatt Tokyo, Park Deluxe rum.....
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom du skriver "lyxhotell", finns det inte mycket att göra.
Lyxhotell i Japan brukar kosta minst 30.000 JPY per rum och natt. Det är inte hellre ovanligt att det kostar över 50.000 JPY per rum och natt.
Riktigt dyra Ryokan(japansk traditionellt hotell) är ofta fullbokad halvår i förväg. För då de flesta gäster är stamkunder.

Dessutom höga japanska yenen hjälper inte saken bättre. (1 SEK är ca 11 JPY nu.)
 

TreD

Medlem
Jag bor alltid på New Otani, en japanskägd hotellkedja då jag inte har råd att betala för Peninsula i Tokyo. New Otani i centrala Tokyo ligger väldigt bra till, men ändå i stillsamma kvarter. Det som är bra med de asiatiska hotellen är att du ofta kan 'deala' med dem, Japan kanske undantaget. Se på deras 'Special offers' och kampanjer. När det gäller t.ex. Peninsula i Bangkok, har jag alltid lyckats få något extra (limo, internet eller frukost) inkluderat.
New Otani i centrala Tokyo har en 'Executive floor' (Zen) som är väl värd sitt pris. Som alltid i Japan, är rummen inte så stora. Servicen däremot är väldigt bra. Zen har privat check-in och en egen lounge (allt gratis) med frukost, småmat under hela dagen, inklusive någon form för bar. Champagne och full bar från sena eftermiddagen utöver kvällen. Full kontorsutrustning och sekreterare ingår. Du har halvt pris på all dryckeskonsumtion på flera av deras barer för Zen och svitgäster. Då blir champagnen ganska så prisvärd!
 

Bringman

Medlem
Eftersom du skriver "lyxhotell", finns det inte mycket att göra.
Lyxhotell i Japan brukar kosta minst 30.000 JPY per rum och natt. Det är inte hellre ovanligt att det kostar över 50.000 JPY per rum och natt.

Ja lyxhotellpriserna i Tokyo är verkligen höga. När de väl kör specialpriser brukar det vara lång advance purchase eller att man t ex för 3:e natten gratis?

De är inte hotell som du skrev i din önskelista men,

Imperial Hotel Tokyo har kampanj erbjudande just nu.
26.500 JPY per rum per natt (Standard Twin, 31 kvm)


The Price Park Tower Tokyo har också kampanjpris.
Standard Twin(28 kvm) för 16.000 JPY per rum och natt.

Price Park Tower verkar ganska intressant vad tror ni om det jämfört med Park Hotel Tokyo (Minato, Japan) - Hotell recensioner - TripAdvisor svårt att dra slutsater ur omdömenerna på tripadvisor.

Tokyo var mycket roligare 2006 - då fick man 16 yen per krona.

:)

16 är betydligt bättre än 11, vem vet det kanske händer något drastiskt på några veckor :eek:

Jag bor alltid på New Otani

Tack skall kolla närmare på New Otani.
 
Toppen