Senaste nytt

Bangkok-Sydney i business class

j-n

Medlem
Hej kära Businessclassare!

Jag och några kompisar ska åka till Australien i februari.
Vi har tänkt att hoppa på Turkish C till BKK för den billiga slanten 11.000kr.
Därifrån ska vi vidare till Sydney.
Det är ju ganska saftiga priser mellan BKK och SYD i Business så nu undrar jag om ni har några tips hur vi tar oss dit på bästa sätt.
Vi funderade på att boka awardbiljetter från BKK men det är ju svårt att boka så här långt i förväg.

Hur är det med deals på dessa rutterna? Förkommer det?

Ge oss gärna alla tips ni kan tänka er.

Tack för hjälpen!

:cool:
 

Senator

Moderator
God morgon!

Det finns en deal med Austrian i Deals Forumet till Australien som kostar ca 22-24 000kr i "P" där man kan ha stopover i BKK på vägen. Bättre än så blir svårt tror jag.
 

ACervin

Medlem
Jag pendlar mellan BNE och CPH och de "billiga" biljetterna i C brukar ligga runt 30 000. Så det här känns onekligen som ett bra deal. Speciellt som maten på Austrian är alldeles utmärkt i C. Alternativet vore att skaffa 120 000 US Airways poäng som räcker till en ToR Skandinavien- Australien. Det kostar i runda slängar 16 000 kr under deras 100% promotion (mina privata resor sker på det viset). Hade möjligen Emirates erbjudande just nu från ARN?
 

agehall

Medlem
Jag kan bara instämma med föregående talare. Det är inte jättesvårt att ta sig till asien för en OK peng, men ska man vidare så blir det dyrt. Austrian-dealen är kanon och rekommenderas varmt.
 

ELO

Medlem
Undrar hut TK:s nya linje IST-SYD kommer att prissättas nästa år från Skandinavien. Vågar man hoppas på under 20 000 kr i businessclass?
 
Toppen