Senaste nytt

Business class till Kuala Lumpur, OK pris?

wheaa

Medlem
Funderar på att åka till KUL och undrar om det här är ett bra pris eller ni tror jag kommer kunna hitta nått bättre/mer prisvärt innan det är dags för avfärd?

16 665 SEK
Totalpris
Välj
16 665 SEK per vuxen
Expand Flygdetaljer
Select this departure
Avresa on 25 dec
17.20
Stockholm ARN
17.15
Kuala Lumpur KUL
1 stopp
16h 55min
Turkish Airlines 1796 / 60
Detta är ett nattflyg som kommer att anlända en (1) dag senare.
Select this return
Hemresa må 6 jan
23.30
Kuala Lumpur KUL
11.15
Stockholm ARN
1 stopp
18h 45min
Turkish Airlines 61 / 1793
 

adhoc76

Medlem
Tveksamt om det kommer att bli billigare.... Finns nog mer som talar för att det blir dyrare.... TK är helt okej... Men de verkar uteslutande köra A340 på sträckan IST-KUL och då är det deras gamla businessclass... Sämre än den nya kabinen som de har på B777 och A330-300.... Men absolut inte dåligt. Kolla till BKK annars... Finns billigare businessbiljetter kvar dit och att ta sig från BKK till KUL är enkelt...
 
Jag hade valt att flyga till Bangkok T/R istället för cirka 11.000 SEK (Då får du testa A330 dit och A340 hem)
Sedan lagt till Lufthansa från Bangkok till Kuala Lumpur T/R för 3100 SEK
Tiderna är riktigt bra med ett skönt loungestopp i BKK på ett par timmar på ditvägen.

TK BKK.png

- - - - - - - - - - - - - -

LH KUL.png

Under 15.000 SEK och klart "roligare" än att åka TK A340 hela vägen T/R enligt mig då..
 
Last edited:

Senator

Moderator
Nu har inte jag kollat priser på dina dagar, men Austrian har ett pris som matchar Turkish till BKK.

Intressant observation från Andreas Lufthansa screenshot att FRA-BKK-KUL är en A340 och inte B747 till vintern.
 

wheaa

Medlem
Bra tips om att åka till BKK men när jag söker på Turkish hemsida så kostar den flighten ca 22k och inte 11 som ITA säger när jag söker där?
 

Senator

Moderator
Bra tips om att åka till BKK men när jag söker på Turkish hemsida så kostar den flighten ca 22k och inte 11 som ITA säger när jag söker där?

Tyvärr inte ovanligt med Turkisk och Swiss

Bytet verkar ske i slutet av Oktober. (28:e)

Det är en ökande trend att Europeiska bolag prioriterar bort BKK. Till hösten kommer EK ha 6 dagliga Dubai - Bangkok. AF kör redan en "ekonomi" kärra (B747 med typ 400 ekonomi stolar), SAS la ner på sommaren och bara 4 dagar i veckan till vintern, och nu LH. Gissar att detta blir en kärra utan F.
 

dino_81

Medlem
Nu har inte jag kollat priser på dina dagar, men Austrian har ett pris som matchar Turkish till BKK

Åkte Austrian BKK-VIE-ARN i söndags och kan verkligen rekommendera deras "nya" kabin på B777 mellan BKK-VIE. Väldigt fräsch, hade förmånen att sitta i "tronen" och måltiderna signerade Do & Co var fantastiska!

Men lika imponerad jag blev av dem på long haul blev jag grymt besviken på andra benet, dvs från Wien till Stockholm. Som natt och dag.
 

wheaa

Medlem
Jag måste vara sämst på att söka, hittar inget ställe som säljer varken Austrian är Turkish billigt till BKK runt 21-25 och hem 5-7.

Är det vanligt att ITA visar helt fel priser? Eller går dessa att boka nån annanstans?
 
Toppen