Senaste nytt

China Southern har mottagit sin första Airbus A380

Jacob

Medlem
Lagom som jag publicerat min reserapport från China Southern har flygbolaget mottagit sin första Airbus A380 och blir därmed det sjunde flygbolaget i världen att flyga med Airbus A380.

I China Southerns version finns åtta första klass sviter, 70 business class stolar och 428 economy class stolar.

Första kommersiella flygningen kommer göras 26 oktober mellan Guangzhou och Beijing och därefter kommer man använda flygplanet på sträckan Beijing-Shanghai och så småningom även på internationella linjer.
Enligt deras VD räknar man med att flyga med otroliga 200 Airbus A380 flygplan år 2030.

Här är en artikel som även visar bilder på första klass och business class stolarna:
China Southern Airlines receives coutry's first A380 with eye on potentially ordering more | CAPA
 

Dr. Miles

Expert
Beijing - Guangzhou på China Southern i First class(bokningsklass F) kostar 4.100 CNY inkl. skatter per enkelresa. Detta pris gäller för Business class stol.
De som vill sitta i First class stol på Airbus 380 plan behöver köpa en First class biljett med bokningsklass A, vilket kostar 4.950 CNY inkl. skatter.
 

Dr. Miles

Expert
Om man har 25.000 Flying Blue miles, kan man använda den som enkelbonusresa i Business class mellan Beijing - Guangzhou. Detta gäller även på Airbus 380 flight.
 

Fredrik

Medlem
Vet inte om jag gillar färgschemat i First.

Det är i alla fall roligt att de fått sin första A380 nu. Jag hoppas den blir en framgång för dem också.
 
Toppen