Senaste nytt

Värdering av SAS plus kontra SAS go

Hej!

När ni reser privat hur värderar ni då SAS plus?
Ibland kan man ju hitta plus-biljetter som endast är ca 15-20% dyrare än go.
Hur mycket högre värderar ni plus inrikes samt utrikes?

Bör man så till om det endast skiljer 20% eller är det fortfarande för dyrt?
 

Stefan62

Medlem
När jag tidigare reste privat utrikes, även inom Norden, så valde jag economy extra för att det skilde oftast väldigt lite i pris och i några fall var det till och med billigare.

Jag skulle nog göra samma sak med SAS Plus idag om prisskillnaden är upp till 20%.
 

jth

Medlem
Är man inte EBG så tycker jag att fasttrack, loungeaccess, priotaggning motiverar åtminstone en viss höjning av priset, kanske 3-500 kr.
Omborddelen (mat, sitta i fram etc) är väl max ett par hunda kronor.

Så för en intraeuroparesa skulle jag kunna betala 10-15% mer. Jag bokade en plusresa till NCE nyligen, där var billigaste go 2000 kr, och plus var 2250 kr. Det var ju lätt val för plus för mig.
 

Johan_G

Medlem
Det beror väl på vilket EB-kort man har, har man EBB så är det ju mera värt att åka plus än om man har EBG eftersom de flesta Plus-fördelar redan ingår i EBG.
 

pep

Medlem
Är man inte EBG så tycker jag att fasttrack, loungeaccess, priotaggning motiverar åtminstone en viss höjning av priset, kanske 3-500 kr. Omborddelen (mat, sitta i fram etc) är väl max ett par hunda kronor....
Der er jo også mere PRESTIGE og extra-points. Dertil kommer en bedre service om noget går galt. Lad os sige op til 25% mere :)
 

Chrille

Medlem
Inrikes: Privat så tar jag det som är billigast. Inget att fundera över.
Utrikes: Det beror på omständigheterna.
 

jth

Medlem
Der er jo også mere PRESTIGE og extra-points. Dertil kommer en bedre service om noget går galt. Lad os sige op til 25% mere :)

Sant! Poängen glömde jag, den är ju faktiskt en fördel. Samt den där härligt mysiga varma känslan man får när man sjunker ner i stolen på rad 1 och ser alla fattiga ekonomiklassresenärer krångla sig genom mittgången med sina bagar ner till rad 30 ;)
 

Mikael

Medlem
Jag har valt plus ett par gånger även då skillnaden har varit mer än 25%, men då har det varit för poängens skull.
 

jimmy_h

Medlem
Produkten i sig kanske inte är värd 500 SEK / 20% extra. Däremot valde jag PLUS när jag bokade semesternresan i sensommar.
Är vädret bra i Svedala så avbokar jag flyg och hotell (allt återbetalt minus bokningsavgift) och skulle det bli dåligt väder så får semestern lite lite extra lyx och poäng
 
Toppen