Senaste nytt

Bästa sittplats på Air France Airbus A330 i business class?

Bryant

Medlem
Som sagt, vilken plats bör jag välja ombord på AF A330? Enligt seatguru så finns det ett fåtal gula stolar.

Jag har valt 1K men eftersom den var ledig så misstänker jag att det är något lurt. @agehall kanske?
 

rvarttinen

Medlem
Har suttit på 1K till Nordamerika (dag), bra plats tycker jag. 2A inte så dum heller. På vägen hem, natt, så tycker jag att E eller F fungerar bra.
 

rvarttinen

Medlem
Tja, jag brukar gilla att sitta fönsterplats, dagtid, om jag åker själv. Är det mörkt, ja, då brukar jag föredra att sitta i mitten (förutsatt 2-2-2 konfiguration), ser inte så mycket i vilket fall och det känns ofta som en liten lugnare plats (men marginellt). Bäst är nog längst från galley och toaletterna. Det är nog snarast en personlig preferens ...

När vi, frugan och jag, åkte till YUL för drygt ett år sedan så fick vi platser mitt i raden (2-2-2). Visade sig vara en bra placering i och med att serveringen kom från varsitt håll, inget sträckande över etc. Annars vill frun ha fönsterplatsen och jag tar den vid gången. Nu är det ju så att i AF:s C-kabin på interkontinentala rutter, och inte hos något annat bolag heller antar jag, så blir det inget "klättrande" över medpassagerare utan det finns gott om plats att röra sig framför ...

agehall har säkerligen något att tillägga i frågan ...
 

Bryant

Medlem
Jag är själv en sucker för fönsterplats. Jag förstår dock vad du menar med mittenplatserna. I våras blev jag och tjejen placerade i varsin tvåa i mitten på SK A330, vilket var väldigt behagligt.
 
Toppen