Senaste nytt

Tips för Internet i Lufthansas lounger

Malu

Medlem
Har noterat att många tycker det är dyrt och besvärligt att använda wifi-internet i LH-loungerna. För de som har Telias Homerun kan jag tipsa om att den inloggningen fungerar perfekt om man väljer roaming partner TeliaSonera. Jag använder det varje gång och har därmed gratis och obegränsad access trots T-mobiles försök att ta betalt... :)
 

Malu

Medlem
Jo, grundproblemet är naturligtvis att det inte är fritt från början.
Men jag är glad att kunna gå runt eländet istället för att krypa till korset och betala... Om man nu *måste* ha Internet. ;)
 

Jacob

Medlem
Det är gratis i FCT/FCL i Frankfurt ;)
Gratis i den bemärkelse att man kan be personalen om en gratis voucher.

Lite dåligt faktiskt att ett stort flygbolag som Lufthansa inte kan erbjudan gratis internet till sina bästa kunder år 2011.
SAS har ju haft gratis internet i loungerna så länge jag kan minnas.
 

sungtae

Medlem
Nu är det 2011 även hos LH.

Free surfing in Lufthansa Lounges

To enable Lufthansa lounge guests worldwide to use the full freedom of the Internet without restriction, from 1 July 2011 Lufthansa will be providing WLAN free of charge via Telekom network in its lounges. Whether they are resting in a Relax Chair or enjoying a little snack in the bistro — passengers can access the Internet from any location they want in the lounge. With this free service, Lufthansa is meeting the wishes of numerous passengers who for a number of years have been able to surf wirelessly, answer e-mails or access their own company’s network (VPN).
 

MarcusC

Medlem
Kan bekräfta LH loungernas wlan nu är "free" , bra hastighet och lite folk i MUC igår. Inga passande krävs, man väljer telekombolag, sen får man godkänna anv. villkor, därefter fritt fram.

Äntligen kan jag bara säga
 
Toppen