Senaste nytt

American Airlines/One World lounger på GOT-HEL-ORD-SNA-DFW-PBI-MSP-BRU

Tänkte höra om någon har lite koll på lounger på dessa flygplatser. Har idag fått bokat in en resa där jag kommer besöka i tur och ordning GOT-HEL-ORD-SNA-SNA-DFW-PBI-PBI-DFW-MSP-MSP-ORD-BRU-GOT.

Jag reser på Y biljett på AY och AA och kollade på uppgradering framförallt på flighten mellan ORD-BRU men det fanns inget.
Jag får förlita mig på mitt AAdvantage PLAT kort och Priority Pass om det skulle vara ett bättre alternativ men det hoppas jag inte. Vill ju kunna använda PLAT kortet nu efter att jag fick det efter min förra resa i somras.

Så vad säger ni gott folk, vilka lounger rekommenderas och vilka är inte värt ett besök. Jag har hyfsat gott om tid mellan de flesta flighter.
 

Jacob

Medlem
I Göteborg är det denna du använder och i Helsingfors kan du läsa mer om loungen här.

American Airlines lounger i USA har jag dålig koll på.

Vad flyger du Bryssel-Göteborg? Det borde vara Brussels Airlines som använder denna lounge i Bryssel.
 

Homer

Medlem
AAs USA lounger är oftast typ chips, nötter och pilsner, maten får du betala för. Dessutom, så är det väl så att AA Platinum/Executive Platinum INTE ger dig tillträde på inrikes flyg annat om du flyger i business, medan oneworld Sapphire/Emerald från andra bolag ger dig tillträde även i ekonomi, så du får nog kolla vilka lounger Priority Pass ger dig tillträde till.
 
Tack Jacob och Homer! Göteborg och Helsingfors har jag koll på, aldrig besökt menzies på Landvetter i och för sig och planerar det inte på måndag heller men Helsingfors blir det garanterat.
JAg åker Brussels Airlines ja men ej business eller status hos *A.

I USA, det är inte så att jag kommer in som OW Sapphire på andra OW bolags lounger?
Priority pass har ju oftast Uniteds Red Carpet lounge.
 
Toppen