Senaste nytt

First class biljett till Auckland T/R i januari

Hej hej

Tänkte höra mig för om de finns något vettigt och billigare sätt att optimera en resa i First till Auckland i Januari 2014. Är jag ute för tidigt för detta och bör vänta? Emirates kostar 40 000 kr tur o retur men känns de ens värt de går nog att få billigare...:confused: Kombination med att köpa poäng kanske? Har tyvärr inga poäng att tillgå för poängresa....

Kom gärna med förslag :) Avresa i början av Januari 1-5th och sedan 3 veckors vistelse. För mig spelar de ingen roll hur många legs som ska göras :) Ju fler desto roligare.
 
Det finns väl inga andra bolag som flyger First till Auckland till att börja med :)

Annars är det väl USDM som gäller - exempelvis Thai First till Sydney. 150.000 poäng eller ca 18.000kr om du köper poängen.
 
Det finns väl inga andra bolag som flyger First till Auckland till att börja med :)

Annars är det väl USDM som gäller - exempelvis Thai First till Sydney. 150.000 poäng eller ca 18.000kr om du köper poängen.

Ne de har du nog rätt i :) Men man kan väl genomlida 3,5 timmes i C-klass annars från Sydney då :) Är thai bästa alternativet eller finns de andra bolag att rekommendera? Vill ju få en bra första upplevelse i First ;)
 

David

Medlem
Det finns väl inga andra bolag som flyger First till Auckland till att börja med :)

Annars är det väl USDM som gäller - exempelvis Thai First till Sydney. 150.000 poäng eller ca 18.000kr om du köper poängen.

Bra availability hos Thai i First dessutom. Kollade första veckan i jan och det verkar finnas de flesta dagar.
 
Känns som om någon kommer få hjälpa mig med de här någon dag framöver om någon kan? Eller förklara utförligt så man inte lyckas köpa massa poäng som man inte kan använda sen.... :D Men då är Thai ändå en bra upplevelse :) Via Frankfurt gissar jag att de blir då?
 
Last edited:
Känns som om någon kommer få hjälpa mig med de här någon dag framöver om någon kan? Eller förklara utförligt så man inte lyckas köpa massa poäng som man inte kan använda sen.... :D Men då är Thai ändå en bra upplevelse :) Via Frankfurt gissar jag att de blir då?

Jag tycker du ska lägga lite tid på att hitta olika routings genom att använda: AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you

Du behöver dels hitta rutter som har First och du behöver hitta tillgänglighet på dessa rutter.
Jag har bokat ARN-FRA-NRT-BKK-SYD med NH (ANA) F till Tokyo och sedan Thai resten av vägen.

Singapore Airlines flyger också till SYD i First men där finns inga lediga stolar med USDM.

Thai flyger First till många destinationer i Europa:
London • Frankfurt • Munich • Paris • Zurich • Madrid • Rome • Milan • Brussels

Air New Zealand flyger SYD-AKL flera gånger om dagen.

Ps. Nästa problem blir att köpa 150.000 USDM poäng men det finns andra trådar som handlar om det :)
 
Jag tycker du ska lägga lite tid på att hitta olika routings genom att använda: AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you

Du behöver dels hitta rutter som har First och du behöver hitta tillgänglighet på dessa rutter.
Jag har bokat ARN-FRA-NRT-BKK-SYD med NH (ANA) F till Tokyo och sedan Thai resten av vägen.

Singapore Airlines flyger också till SYD i First men där finns inga lediga stolar med USDM.

Thai flyger First till många destinationer i Europa:
London • Frankfurt • Munich • Paris • Zurich • Madrid • Rome • Milan • Brussels

Air New Zealand flyger SYD-AKL flera gånger om dagen.

Ps. Nästa problem blir att köpa 150.000 USDM poäng men det finns andra trådar som handlar om det :)

Så du menar alltså att ARN-FRA-NRT-BKK-SYD för 150 000 USDM poäng T/R ? Eller är de enkelresa?
Hur mycket kan det diffa i poängpris..?

Tar en titt på det här så får jag se vad jag hittar för roligt. :)

Alternativet är att jag kanske kan genomföra ett köp via någon som har 150 000 USDM poäng som då får en summa efter överenskommelse :p
 
Last edited:
Toppen