Senaste nytt

Jorden runt, Göteborg-New York-Curitiba-Perth-Göteborg?

johndoe

Ny medlem
Hej,

Efter nyår har jag planer på att resa runt och besöka lite vänner ute i världen. Platserna jag skall till är New York, Curitiba och Perth.

Ett alternativ jag kikat på är Star Alliance RTW-biljett (~25 kSEK), men är det någon här som kan hitta billigare biljetter, eller kan lära mig hur jag kan söka själv?

Ett alternativ istället för att flyga direkt till Curitiba är rutten GOT-NYC-GIG/GRU-PER-GOT och sedan tar jag en inrikesbiljett från Sao Paolo eller Rio tor Curitiba.

Jag önskar resa så billigt som möjligt, men vill inte fastna på en flygplats i 12+ timmar på en lay-over, så vettiga rutter önskas.

Tack på förhand, John
 

palmen

Moderator
ARN-GIG/GRU tor kan du få för under 7000 kronor med United (möjligt med liknande pris från GOT)?
Priset är sökbart på Uniteds hemisda

GIG-PER finns för under 4200 kronor med AA (enligt ITA Matrix, inte tittat var/om man kan boka detta).
Enligt fare rules så gäller detta, ingen aning om vad som räknas som area1/2/3
Sales restrictions
TICKETS MUST BE ISSUED BY ELECTRONIC TICKETING.
TICKETS MAY NOT BE SOLD IN VENEZUELA.
TICKETS MAY ONLY BE SOLD IN AREA 1/AREA 2/AREA 3.
Skärmklipp.JPG

Detta blir ingen RTW, men du kan få ner priset till ca 11000 kronor istället.
ARN-GIG/GRU ger dig dessutom Star Alliance Gold om du krediterar det till Aegean.
 
Last edited:

johndoe

Ny medlem
Flybob: Januari/Februari, det spelar ingen roll exakt när. Runt en vecka i New York, Rio och Perth vardera är planen

Palmen: Tack, men du glömde ett hopp i NYC :)
 

palmen

Moderator
Man flyger via EWR från ARN och när jag sökt via ITA-matrix har det varit möjligt att få 4 dagar stopp där.
Med multicitysökning på Uniteds hemsida kan du lägga in stopp i NY för den tiden utan problem till samma pris.

Priset blev i CAD men det motsvarar ca 7000 kronor
Skärmklipp.JPG

Söker man på expedia eller annan online-resebyrå kan man hitta GIG-PER för 11000 ungefär.
Totalt 18000 som är betydligt billigare än RTW
 
Toppen