Senaste nytt

Semestertips: Kuala Lumpur, Sydney och Hong Kong billigt..

Det finns de som inte bryr sig om varken poäng eller status hos flygbolag och genom att då använda sig av Emirates kampanj (får man visserligen poäng för) från Stockholm tillsammans med Air Asia:s kampanj så kan man semestra i flera olika städer till ganska lågt pris.

Emirates flyger till väldigt många destinationer och det samma gäller Air Asia så det går att lägga upp resan lite hur man vill.
Jag har bara gjort ett simpelt förslag enligt nedan:

1. Emirates från Stockholm till Kuala Lumpur
2. Air AsiaX från Kuala Lumpur till Sydney
3. Air AsiaX från Sydney till Hong Kong
4. Emirates från Hong Kong till Stockholm

kul kul.png

-------------------

kul - syd.png

-------------------

sydney.png

Kostnad: Cirka 6500 SEK
(Tillkommer en kostnad för bagage på Air Asia om jag inte minns helt fel..)

Jag har inte tittat speciellt mycket på vilka destinationer som Air AsiaX är billigast till men de släppte precis en rea på deras hemsida. Kan vara värt att titta in om ni söker någon utflykt under semestern "där borta".
 
Last edited:

Magino

Medlem
Är det någon som provat Air Asia X. Är det någon skillnad mellan deras produkter på och service mellan Air Asia och Air Asia X, och har någon några erfarenheter mellan de olika Air Asia baserna? Med andra ord skiljer det något mellan AK, D7, FD, JW, PQ och QZ mer än att de är anställda i olika hubbar?
 

David

Medlem
Jag har flugit AK, FD och QZ. Vill inte minnas några större skillnader. Bra priser, trevlig personal och fräscha flygplan. Detta var dock endast fyra flygningar under 2009.
 
Toppen