Senaste nytt

Har Swiss slutat med "Business saver" på interkontinentalflygningar?

HenrikT

Medlem
Hej,

för ett par veckor sedan hittade jag superbilliga Business Saver-biljetter med Swiss till New York i sommar. Dum som jag var så bokade jag inte. Nu kan jag nämligen inte hitta dessa igen. Först tänkte jag att de bara hade tagit slut men så gjorde jag stickprover under hela hösten och Business Saver kom inte upp som förslag en enda gång (jag kollade även andra destinationer än NYC). När jag söker på intra-Europaflygningar kommer fortfarande Business Saver fram som ett alternativ. Kan det vara så illa att de har slutat med den kategorin på interkontinentalflygningar?

Hälsningar
Henrik
 

Senator

Moderator
"Business Saver" som standard erbjudande på långsträckor sedan introduktionen av Joint Venture (JV) mellan USA/Kanada och Europa finns inte längre som jag kan se. Det finns dock inom Europa som "Business Upgrade" och "Business Saver", köpte senast ARN-ZRH-LUX retur idag för 4.200kr. Intressant nog fanns det inte om jag hade köpt ARN-ZRH retur :p Det man verkar ha gjort inom LH gruppen är följande:
1. Harmonisera bokningsklasser från och med 1 juli, 2011 vid introduktionen av JV
2. Det ryktas nu att även LH kommer använda "P" som en form av "Business Saver" när man kör reor (t.ex. NYC = 11.900kr) där man innan har sålt dessa som "Z". Förklaringen är att många storkunder (bolag) har specialpriser i "Z" och man vill ha det lite städat
3. Senaste LX erbjudande jag såg var "Business Saver" till PEK för runt 11.800kr
4. Jag tror om LX har ett erbjudande till USA, kommer det matchas av alla andra JV bolagen

Så jag tror du tänker på reorna som var i november och december?
 

HenrikT

Medlem
Tack för informationen!

Så jag tror du tänker på reorna som var i november och december?

Jag såg priserna i mitten av januari och jag har alldeles för mig att det stod "Business Saver"... men jag har haft fel förut... ;)

Tur att de har bokningsklassen kvar inom Europa iallafall. Jag tycker att det är ett oslagbart erbjudande! Får glädja mig åt Paris som är på gång. :)
 

Senator

Moderator
Henrik, jag vet inte om jag har rätt, men jag har en känsla att vi kommer snart se ett erbjudande igen... Jag gissar först ett "sista minuten" påskerbjudanden. Förra året var 2-for-1 i LH F till New York om jag minns rätt. Det blev i alla fall runt 25.000kr per skalle. Sen tror jag vi får priser till USA under sommaren.
 

HenrikT

Medlem
Henrik, jag vet inte om jag har rätt, men jag har en känsla att vi kommer snart se ett erbjudande igen... Jag gissar först ett "sista minuten" påskerbjudanden. Förra året var 2-for-1 i LH F till New York om jag minns rätt. Det blev i alla fall runt 25.000kr per skalle. Sen tror jag vi får priser till USA under sommaren.

Det låter bra det! Jag får ge mig till tåls lite. :)
 

Jonas C

Medlem
Business Saver finns inte längre på långdistans hos LX. Numera säljs de bara som "Business" och ordinarie Business biljetter säljs med suffixet "flex". Vilket är förklaringen till varför man nästan aldrig säljer "Business" biljetter, om inte under reor förståss.
 

HenrikT

Medlem
Business Saver finns inte längre på långdistans hos LX. Numera säljs de bara som "Business" och ordinarie Business biljetter säljs med suffixet "flex". Vilket är förklaringen till varför man nästan aldrig säljer "Business" biljetter, om inte under reor förståss.

Så synd att Business Saver inte finns längre på långdistans. Det var ju en väsentlig skillnad i pris mot de biljetter som säljs som Business nu.

Trevlig helg!
 
Last edited:

Adam

Medlem
Hur bokar man en upgrade från Eco till Business inom Europa? Finns ingen Business Saver längre?
 

Homer

Medlem
Hur bokar man en upgrade från Eco till Business inom Europa? Finns ingen Business Saver längre?

Visst finns det det, jag satt just och kollade på resor till ATH.

Swiss.jpg
 
Toppen