Senaste nytt

Nekad acess Eva Air Lounge i San Francisco

henkedio

Medlem
Vet inte om jag var fel ute för en stund sedan men visst är det väl så att vi med *G ska ha tillgång till EVA's lounger efter intåget i Star Alliance?

Blev dessvärre nekad och som vissa av er vet så är inte United Club mycket att hänga i granen. Tyvärr höll SilverKris stängt så nu sitter man här och tuggar japanmix och minimorötter.
 

pep

Medlem
Lav et printout hvor det står, eller henvis til respektiv hjemmeside, bedst om det er Eva Air egen hjemmeside...?
 

Dr. Miles

Expert
Flög du bara USA inrikes flygning? I så fall har jag hört att man inte kunde använda utrikeslounger (oavsett vilket Star Alliance flygbolag som driver lougen).
 

MarSecLtd

Medlem
Brukar fungera fint med att visa dem star alliance egna lungefinder hemsida. Enligt den så ska de inte neka dig.
 

Alx

Medlem
Rätt eller fel så brukar många flygbolag hänvisa passagerare till den lounge som tillhör det opererande flygbolaget om det finns en sådan. Antar att man vill förhindra att ALLA hamnar i samma lounge pga just serviceskillnaderna i loungerna. Tänk er själva en United lounge bredvid en Singapore Airlines lounge. Vem skulle då gå till United loungen??

Sen gör ju loungens utrymmesbegränsningar sitt till också. T.ex. sker detta hela tiden på EWR mellan SAS loungen och Lufthansas lounge. SAS resenärer nekas allt som oftast inträde till Lufthansas lounge när de flyger med SAS.
 
Last edited:

henkedio

Medlem
Fick dessvärre ingen motivering, blev mer eller mindre bortkörd till United Club. Jag sa till henne vänligt men bestämt att det sitter en Star Alliance Gold skylt utanför och att vi därför bör få komma in. Men hon stod på sig och jag gav mer eller mindre upp, framförallt eftersom deras lounge bara var öppen till kl 15 och vi var bara ute efter att få äta lite mat, som är en bristvara hos united.

Jag flög/flyger HNL-SFO-FRA-CPH.

Givetvis kunde jag plockat upp mobilen och surfat in på loungefinder men efter 2h sömn det senaste dygnet så orkade jag helt enkelt inte, kan dock vara bra för er andra att veta. Att det möjligtvis finns personal som ännu inte riktigt förstått vilka som har tillträde till loungen.

Hur som helst, sitter nu i Senator på FRA och äter en god gulasch med tillhörande halleröder. Trevlig kväll gott folk!
 

Jacob

Medlem
Regelmässigt borde du fått tillträde.

Jag tycker det kan vara OK att neka tillträde om det verkligen finns en motiverad anledning för det. Är t.ex. loungen liten och det är 1-2 timmar till EVAs egen avgång kan det kanske vara berättigat att säga nej, det vore ju så klart beklagligt om loungen fylls upp så mycket att EVAs egna passagerare inte får plats.

Jag blev nekad inträde till Silverkris loungen på Heathrow en gång när halva loungen var stängd för renovering och kvinnan vid receptionen vänligt förklarade att de verkligen behövde spara de resterande stolarna till sina egna passagerare under ombyggnationen. Det kändes fullt rimligt och jag sade inte mycket om det. Men att bara neka inträde av ingen anledning är ju inte OK.
 

joemume

Medlem
Maten och drinkutbudet mest.. Magiskt kanske är att ta i, men maten har vid de tillfällen då jag besökt den varit mycket god. Och champagne i en C-lounge hör ju inte till vanligheterna.. :)
 
Toppen