Senaste nytt

Betala för övriga förmåner när man fått gratis uppgradering?

Svante

Medlem
Bodde nyss 3 nätter på Radisson i Prag (Alcron). Blev uppgraderad till "svit", men konstigt nog skulle jag betala för alla andra "förmåner", t.o.m för NESRESSON!!!
Har detta hänt någon tidigare? Att man får "rummet" men inte det som annars kommer med rummet? Jag har aldrig varit med om det tidigare...
 

FF#1

Medlem
Det känns inte ok, så ska det inte vara. Blir man uppgraderad så ska man väl vara uppgraderad. Skriv och klaga till CC och så får du kanske en massa poäng som kompensation.
 

Svante

Medlem
Ja jo så tycker väl jag också i princip. Därför undrar jag om någon annan varit med om detta. Jag har blivit uppgradera flera gånger tidigare, och aldrig behövt "betala" för sådant som annars ingår i uppgraderingen...
 

Chrille

Medlem
@Svante. Vad ville dom ta betalt för utöver kaffet? Morgonrock och tofflor, frukost, internet, snacks, eller vad? Låter skumt...
 

mry

Medlem
Jag har i Bryssel fått uppgradering till svit men frukosten ingick inte som den normalt gör för en svit så det var allt jag fick betala extra för då. Det är nog enda gången jag fått betala för frukosten då det var innan jag fick CCC...
 

Svante

Medlem
@Chrille: ja alltså i rummet om man betalt, så skulle det uppenbarligen ingå gratis minibar samt ngn daglig drink/snack i deras "bebop" bar... Samt då nespresson... Allt skulle jag uppenbarligen betala för...
 

johhenrik

Medlem
Det är inte alls ovanligt skulle jag säga. Vissa hotell är mer nitiska än andra dock. Men det sker på alla kedjor då o då.
 
Hur brukar ni hantera det? Stämmer ni av innan om ni blir uppgraderade eller utgår ni från att inget ingår 'unless stated'?
Känns lite surt att som i mitt fall betala 8 € för en film som man mer eller mindre bara slötittade på, men å andra sidan orkar jag inte klaga på 8 €.
 

johhenrik

Medlem
Hur brukar ni hantera det? Stämmer ni av innan om ni blir uppgraderade eller utgår ni från att inget ingår 'unless stated'?
Känns lite surt att som i mitt fall betala 8 € för en film som man mer eller mindre bara slötittade på, men å andra sidan orkar jag inte klaga på 8 €.
Jag frågar alltid vad som ingår. Har också råkat ut för det nämligen. :)
 
Toppen