Senaste nytt

United upgradering enbart via mobilappen?

minatoku

Medlem
Det här kanske är common knowledge bland flygfolk, men jag märkte en konstig grej nu när jag skulle checka in på mitt flyg som går imorgon...

Jag ska åka United från NRT-EWR och hade tidigare, mest på skoj, installerat Uniteds mobilapp. På tåget hem från jobbet idag såg jag att incheckningen hade startat och även om jag inte hade alla dokument på mig så ville jag se hur incheckning via mobilen såg ut, så jag valde det. Ganska direkt så kom man till en check-in screen där det bland annat fanns ett erbjudande om att uppgradera till Business class för $899. Kunde vara värt, tänkte jag, så när jag kom hem loggande jag in på Uniteds website och tänkte köpa. Men, det visade sig att på deras site så gick det inte alls att uppgradera. Det stod att inga uppgraderingar var tillgängliga för den här flighten. Återgick till mobilen och incheckning i deras App; fortfarande Business för $899... Tänkte att någonting måste vara fel, men jag knappade in kreditkortet och fick inga felmeddelanden. Laddade om siten på datorn och nu satt jag plötsligt i Business...

Så, det verkar som att vissa uppgraderingar bara är tillgängliga i mobilen...? :confused:
 

Senator

Moderator
Det kan vara ett riktat erbjudande via vissa kanaler, eller så gör man ett enkelt test för att utvärdera om resenärer som checkar in via APP är mer benägen att köpa
 

Dr. Miles

Expert
Så, det verkar som att vissa uppgraderingar bara är tillgängliga i mobilen...? :confused:

Jag har inte använt Uniteds mobilappen än men jag fick uppgraderingserbjudandet både på nätet och på check-in automat när jag reste med dem tidigare. (Priset på sistnämnd var dessutom billigare)
 

Alx

Medlem
United kanske har återinfört rabatterade uppgraderingar på LH bara via mobilappen? De tog ju bort rabatterade automat-/online check-in uppgraderingar för något år sedan. Vem vet, de kanske har ångrat det misstaget och utvärderar nya möjligheter?
 

minatoku

Medlem
Möjligt att om jag hade gått hela incheckningsprocesses på deras site så kanske uppgraderingen hade dykt upp. Men lite märkligt ändå, tycker jag... Ska försöka undvika tänka på att det kunde ha blivit billigare om jag väntade tills incheckningsautomaten... :)

Sitter för övrigt i Uniteds lounge på Narita nu, helt packat med folk! Det verkar vara mycket United flyg till USA kring den här tiden. Vilket skillnad mot tidigare flygningen med Austrian då loungen var näst inpå helt tom.
 
Toppen