Senaste nytt

Fast track med EBG på Lufthansa i Frankfurt

Holloman

Medlem
Läste på Frankfurts hemsida att de räknar med trängsel i helgen och blev lite orolig över om vi kommer hinna med vårt byte (1:45 med byte till USA flight). Har inte bytt plan på Frankfurt på många år och sist jag gjorde det hade jag ingen EB status. Finns det en fast track på Frankfurt som jag, resande i economy (med familj) kan använda som EBG (*G)?
 

agehall

Medlem
Osäker på om du får ta med dig hela familjen på FRA. Tror det bara är en gäst som gäller även i fast track.
 

Holloman

Medlem
Det var det jag var rädd för. På Arlanda ser jag att det är OK med familjen i Fast track på en Star flight som EBG.
 

NotRyan

Medlem
Om du kommer från Sverige och ska vidare med LH så är det väl rätt lugnt..

USA-flighterna går väl från Z normalt, så då är det ju bara passkontrollen och sen åka upp en våning...

Mvh
/NotRyan
 
Har de inte officiellt flyttat alla USA-flighter till Z nu med öppnandet av A-plus i höstas? 1:45 skall inte vara några problem alls (har gjort 60min). A->Z är ett riktigt smidigt byte, även om det kan vara liten sträcka att gå beroende på om man får gate eller buss och var på A/B man kommer. Men säkerhetskontroll slipper ni, utan som NotRyan säger en våning upp till Z (som ju har uppgångar i båda ändar av A-piren). Kanske en liten promenad mot nya A-plus på sin höjd.
 

Senator

Moderator
Att gå genom säkerheten i FRA är ungefär lika skönt som "Alien Anal Probe" eller gamla klassiska "root canal". Nu är allt seriöst i Tyskland, men jisses vad man gillar "ordnung muss sein" i säkerheten.

Jag upplever att både SAS och LH (med EBG och SEN) är rätt omtänksamma när man reser med barn, fast nu är det jo inte flygbolaget vi talar om, men FRAPORT
 

Senator

Moderator
Det här löser sig nog själv (tyvärr), i alla fall när man kommer "Landside" till "Airside" med andra ord, om man börjar resan i Frankfurt. Kom genom nu på morgonen och nu har man installerat automatiska "dörrar" som man skannar sitt 2D boardingkort i Ekonomiklass eller Affärs/Första/Guld kö. Det är samma system man har i Zurich. Jag vet inte om detta också gäller transit, men jag tror inte detta. Så har man inte status eller premiumkabin så är man rökt i alla fall.

Här skulle jag förespråka den lösning United har med "Premium Access". Alla som är på samma bokning som den som har privilegium verkar få detta "på köpet". Detta står på boardingkortet. Jag tänker just i lägen med familjer vart detta skulle vara bra.

Och ja, det var full "Cavity, anal, and nasal probing" i säkerheten i morse :) Killarna såg ut som dom kom rakt från Biergarten, med ej strukna skjortor, utan slips, lite rödsprängda ögon, och den vanliga halvsura tyska attityden...
 

NotRyan

Medlem
Men Senator, man går väl inte igenom ny säkerhetskontroll om man kommer från Sverige och håller sig airside, eller? :)
 
Toppen