Senaste nytt

Vad händer med DL203 Stockholm-New York 3 juli??

Alx

Medlem
Hej alla,

Någon på detta underbara forum som vet eller har en susning om varför DL203 är "diverted" över Atlanten till AMS idag 3 juli? Har min sambos dotter ombord. Jag antar att det är någon indikation eller liknande. Men finns det något sätt att få reda på vad som hänt? Eller måste vi vänta tills hon slår på mobilen?

De verkar ha en ny scheduled departure bara en timme senare från AMS!!

http://www.delta.com/flifo/servlet/...umber=203&flight_date=07/03/2013&request=main
 
Last edited:

Alx

Medlem
Jo de har ju helt klart avbrutit flygningen. Frågan är varför? Eftersom de har en planerad ny avgångstid bara en timme efter ankomst till AMS antar jag att det är något "mindre" fel. Hade det varit fråga om sjukdomsfall hade de ju knappast flugit hela vägen till AMS utan landat på närmsta flygplats i t.ex. Norge. Så det luktar underhåll på "hemma" hub, eller?
 
Jo de har ju helt klart avbrutit flygningen. Frågan är varför? Eftersom de har en planerad ny avgångstid bara en timme efter ankomst till AMS antar jag att det är något "mindre" fel. Hade det varit fråga om sjukdomsfall hade de ju knappast flugit hela vägen till AMS utan landat på närmsta flygplats i t.ex. Norge. Så det luktar underhåll på "hemma" hub, eller?

Har man bytt flygplan?
Knappast sjukdomsfall hur som helst då det fanns betydligt bättre och snabbare alternativ.

Gissar på något mindre allvarligt fel som gjorde att man tog det säkra före det osäkra.
Den gissningen är väl förvisso ingen högoddsare men det är vad jag tror.
 
Last edited:

Alx

Medlem
Har man bytt flygplan?

Ingen aning, det är iaf samma flygplanstyp. Jag tolkar det som att man tänkt flyga vidare med samma plan med tanke på att gaten är densamma. Men infon på Deltas hemsida säger Equipment change... Antar att vi får veta vilket när hon har landat (om hon slår på mobilen)...
 

Alx

Medlem
Har man bytt flygplan?
Knappast sjukdomsfall hur som helst då det fanns betydligt bättre och snabbare alternativ.

Gissar på något mindre allvarligt fel som gjorde att man tog det säkra före det osäkra.
Den gissningen är väl förvisso ingen högoddsare men det är vad jag tror.

Jag tror detsamma. Bara det är något odramatiskt så är jag nöjd.
 

Alx

Medlem
Det är ju extra noga att allt verkligen är i fungerande skick till 100% när man flyger över t.ex Atlanten.
Därför tar man inga risker och det är ju givetvis mycket bra då vi alla vill flyga säkert. Inte sant? :)

Absolut säkerheten går före allt. Hade det varit allvarligt hade de ju landat på första bästa flygplats. Så det luktar helt klart underhållsbehov. Då väljer man ju helst en egen hub eller bas.

Hon reser monkey class så jag kan se hennes irritation framför mig över att ha suttit ombord i 6 timmar och bara ha kommit till AMS. :) Hon kommer att säga åt mig att bara boka BA CW framöver... :rolleyes:
 

Alx

Medlem
Problem med kommunikationssystemen hade de sagt ombord... Åtminstonde enligt henne... Först skulle de tillbaka till ARN, men ändrade sig senare till AMS.
 

vicce

Medlem
Problem med kommunikationssystemen hade de sagt ombord... Åtminstonde enligt henne... Först skulle de tillbaka till ARN, men ändrade sig senare till AMS.

Kanske är HF radion som inte fungerar riktigt? Eller något annat som behövs för flygning över Atlanten.
 
Toppen