Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.

bhen

Medlem
Intressant intervju med Eivind Roald i dagens aftenposten:
SAS storsatser på flybonus i kampen mot Norwegian - Aftenposten

Utdrag:
• Nytt bonusnivå over gull. Navn som diskuteres er Diamond, Platinum og Elite. Mer gratis bagasje, rabatter og gratis gullkort for et annet familiemedlem er blant fordelene.

• Garantert bonusreise uansett tidspunkt, evigvarende bonuspoeng og flere målrettede spesialtilbud på alle nivåer.

• Mulighet for alle til å bruke bonuspoeng til å kjøpe seg adgang til hurtigkøene (fast track) og lounge på flyplassene.

• En rekke nye rabattavtaler, foreløpig vil det dreie seg om reiserelaterte produkter.

Intressant påstående detta också:
"Det er en stor misforståelse å tro at bonusfordeler brukes privat på familien, sier Roald."
 

Fredrik

Medlem
En ny statusnivå tror jag skulle vara efterlängtad men det handlar också om vad det rent konkret ger för fördelar.
 

Jonas C

Medlem
Diamond med förkortningen EBD känns som ett ganska vettigt namn, då Platinum annars hade förväxlats med Pandion, dvs EBP…

Sen är väl frågan varför gratis guldkort att ge ska vara en förmån? Känns nog mer vettigt att man inför en Diamond nivå, 100K baspoäng per år, med förmåner så som två gäster i loungen, två fria upgrade vouchers per år, samt ytterligare två om man når över 150K i ett medlemsår. 50% bonus, varav 25% är baspoäng, etc.

Känns väldigt dumt att sälja tillgång till fasttrack…
 

Homer

Medlem
Vill de locka till sig fritidsresenärer bör de nog göra något åt Silvernivån också.
Höj till 25 segment och get tillgång till SAS egna lounger utanför rush hour (de som tjatar sig
harmynta om att det är för fullt i loungerna har uppenbarligen aldrig rest på helger eller sent på kvällen)


- Vi sitter med fasiten fordi vi ser hvordan kundene bruker sine poeng. Det vanligste er å reinvestere poengene i oppgradering til høyere klasse når man er på reise, betale for mat på flyene når man har økonomibillett eller å sikre seg bonusovernatting på hoteller og å betale for leiebil. Det er en stor misforståelse å tro at bonusfordeler brukes privat på familien, sier Roald.

Där ser man, tänk det hade jag aldrig trott :rolleyes:
 

Palazzi

Medlem
Jag förstår inte vad man skulle kunna få extra som EBD (om det blir namnet).
Inne i planet har det ju plockat bort så många fördelar att det numer är mer gynnsamt att nyttja sin EBG-status (eller allehanda *G) på andra bolag inom Star Alliance. "Res 100.000mi - få en gratis trekantsmacka" ?

Andra bolag med fler statusnivåer brukar ju ha specialservice ombord/innan flygning, och därtill flera "special-lounger" dit man beviljas tillträde...
Vad kan SAS lova? 1. Poängbonus, som slutligen bara tillåter låga uttag inom egna bolaget? 2. 500kg baggage? (vem behöver mer än det som man får som EBG).

Jag har inget emot en ny statusnivå, men räds att många kommer bli besvikna över vad man skulle få...
 

vicce

Medlem
Jag är lite nyfiken på vad som händer med Gold och Silver om det skulle komma en nivå över Gold, samt vad den nya nivån ger för fördelar utöver de som redan finns i Gold?
 

Malu

Medlem
Jag befarar att man kommer ta bort en del från EBG i samma sekund som man inför en ny nivå och kalla det för att man "anpassar nivåerna" och "lyssnar på kundernas åsikter om vilka förmåner som är viktigast"... ;) EBS går det väl knappast att ta bort några förmåner från - då blir bara silverfärgen kvar...
 

rob74

Medlem
Ska bli intressant att se hur de lägger upp detta.
Kommer de att skära lite från de nivåer som redan finns, eller endast skapa något nytt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen