Senaste nytt

EVA Air kabinklasser

ulagun

Medlem
Kikar på semesterresa till Filipinerna början av nästa år.
Blev intresserad av Eva Air, nu när de är med i *A.
Verkar ha hyfsade priser och det vore intressant med ett stop på Taiwan.

Frågan är vilken bokningsklass man ska välja? KListrat in utbudet nederst.
Vad ger mest valueoch poäng for money? Betalas ur egna plånboken så business lär vara uteslutet.
Prismässigt verkar Evergreen De luxe ( vilket namn) lockande. Motsvarar det SAS Economy x-tra?
Någon som har tips och råd eller erfarenhet att flyga med dem?

Royal Laurel Class Premium Laurel Class Business Class Elite and Evergreen Deluxe Class Economy Class
 
Har flugit deras ekonomiklass mellan Taipei och Hong Kong ett par gånger. En gång i en ganska sliten 747-400 som var nästintill tom, en gång i en superfräsh A330 med spejsigt Hello Kitty-tema (som verkligen var noggrant implementerat i allt från toapapper till säkerhetsbroschyr.

Kan i övrigt rekommendera Taipei - en ofta bortglömd pärla i Asien.
 

Sofia

Medlem
Jag flög EVA Air från AMS-BKK en gång för länge sen. Vill minnas att kabinen var helt ok med bra pitch (är 180 cm lång och slår ofta i knäna i economy) och att personal och service var mycket bra.
Dock var deras vegetariska mat ganska underlig så det fick bli flytande föda istället ;)
 

Sofia

Medlem
Ja nåt måste man ju få i sig ;)

Det som serverades va friterade valnötter, ris och nån tunn röd sås som såg ut som blod men troligen inte var det med tanke på beställd måltid. Mycket märkligt. Allt annat var som en vanlig flygning i ekonomiklass, dvs sallad, bröd och nån sorts efterrätt.
 
Någon som har en aning om vad intjäningen blir på EVA Air om man krediterar Eurobonus? OT ja vet men tänkte jag kunde slänga in frågan här istället för att lägga en ny tråd om de :)
 

Palazzi

Medlem
Någon som har en aning om vad intjäningen blir på EVA Air om man krediterar Eurobonus? OT ja vet men tänkte jag kunde slänga in frågan här istället för att lägga en ny tråd om de :)

Low Eco: 50% & minst 300mi
Eco: 100% & minst 600mi
Business: 125% & minst 750mi


Jag vet inte om det finns klasser som helt saknar intjäning, men klart är att intjäningen i business inte är gynnsam.

Mer information om intjäning på länken nedan:
http://www.flysas.com/en/us/EuroBonus/Earn-points/airlines/EVA-Air/
 

ulagun

Medlem
Okey! ne jag letade efter just den där men den fanns inte på SAS.se :) Nee intjäningen där är inte så gynnsam som du säger :(

Omformulerar frågan.
Vilket är optimala sättet att ta sig till Filipinerna under januari, med hänsyn till både comfort och poängintjäning. Inte i business, men troligtvis någon form av economy x-tra. Helst med möjlighet till stop over hemvägen på asiatiska fastlandet, dock inte Beijing. Har EBG samt Senator.
 
Toppen