Senaste nytt

New York med Air France/British Airways Premium Economy m.m.

rsimon

Medlem
Här kommer några frågor om flygresor Stockholm-New York, hoppas att någon eller några av er har givande och inspirerande svar. Jag har för avsikt att resa dit i mitten av maj nästa år och stanna 4 á 5 nätter.

1) Både AF och BA erbjuder Premium Economy-klass på dessa flygningar. En t/r går idag på ca 12 500 kronor. Är detta en OK kostnad om man jämför mot konventionell ekonomiklass hos dessa bolag och om man ska välja, vilket bolag är att föredra rent komfortmässigt (att väskan fastnar på CDG är en annan fråga). Jag vill mena att BA kör B747 och AF 777 resp. A380.

2) Vilket är lägsta-priset för Premium Economy, går det att komma ner i lägre pris på dessa bolag?

3) Ett stickspår, när hittar jag de billigaste ekonomibiljetterna inom LH-gruppen (LH, OS, LX) samtidigt som jag har god framförhållning?
 
12.500 SEK för PE till New York? Nej, nej & nej. :)
Det är dyrt.
Du kan nästan åka Business/Club World för det priset.
Premium Economy kan du komma ner under 8.000 SEK

Ha lite is i magen och vänta några månader så kommer det en kampanj med bra priser ska du se.
 
Jag betalade ca 14kkr för ARN-JFK i P t/r med LX i höst. Jag hade nog kunnat komma undan billigare, men tordes inte vänta. :) Vänta du tills det kommer en rejäl rea! Är 12,5kkr din smärtgräns, vänta på en PE-rea och betala inte mer 8-9kkr, precis som de andra redan har skrivit.
 
Förlåt om det här är OT men den ända PE jag känner att jag betalar mycket pengar för är Turkish Airlines. Skönaste sätena på marknaden! Bra mat också :) Dock skulle du nu vilja bara flyga BA eller AF så kan jag få visa alternativ som redan nu finns i betydligt bättre prisklass att boka idag!

Reserapport: http://www.businessclass.se/reserapporter/10333-turkish-airlines-comfort-class-stockholm-istanbul-hong-kong.html

Turkish airlines priser.png
 
Last edited:

Tomas K

Medlem
Jag skulle försöka få en flight med BA's 777 för att få åka med den nyare hårdvaran som kändes ljusår fräschare och skönare.

Som de andra också säger, ha lite is i magen om det inte är viktigt att boka just nu :)
 

Senator

Moderator
Bra pris, men det är först i maj nästa år som Bernard Haitink dirigerar Mahlertrean.. :eek:

Om vi tittar på hur det har sätt ut under senare år som kommer det en rea med BA som startar 26/12 till 05/01 någon gång. Då ingår resor t.o.m. maj (tror jag). Det här året har varit makalöst många reor som normalt har matchas av andra bolag.

New York har i affärsklass legat mellan 12 000kr till 15 000kr på dessa reor, och Ekonomi Plus/Extra 7 500kr till 8 000kr. Det är inte omöjligt att det kommer något under hösten där man kan boka fram till och med maj.

Jag har möjligtvis fel, men reorna sträcker sig sällan längre än 9mnd framåt. Ta t.ex. BAs nuvarande rea:
SALE - British Airways

Här går det att resa så långt fram i tiden som 31/03/2014 (utresa) och det är bra framförhållning. Så logiskt skulle kanske nästa rea ha det du söker.

Lycka till!
 
Toppen