Senaste nytt

Eurobonus med Braathens Regional

Lallarn

Medlem
Tänkte boka OSL-HEL med SAS, men då det bara verkar gå ett direktflyg per dag med Blue1 så blir det nog till att byta på ARN. Dock kom detta upp på en sökning på SAS hemsida:

18:20 - 19:15 SK1484 Oslo - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Boeing 737-700 (Winglets)
Mellanlandning i: Stockholm 1:05
20:20 - 22:35 SK722 (DC) Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Helsingfors (Terminal 1)
Trafikeras av: Braathens Regional Flygplanstyp: Aerospatiale/Alenia ATR 72



Frågan är om Braathens Regional ger EB-poäng? För vad är vitsen med att flyga utan poäng? Räknas det som en kvalificerad flygning också (mot en högre statusnivå alltså)?

Tack och hej.
 

gusten

Medlem
Flög med den där ATR kärran imorse mellan ARN-HEL på en SK flight. Gillar inte flygplanstypen något vidare (åkt mycket sådana med American Eagle i USA), med lastutrymme där framme och alltid ingång i aktern, vilket gör att man blir sist av planet när man sitter framför skynket. Och så sitter 2 pax på rad 1 vända bakåt, vilket jag inte sett på länge någonstans. Ser att jag får det tveksamma nöjet imorgon på returen till ARN.
 

Agö

Medlem
Flög med den där ATR kärran imorse mellan ARN-HEL på en SK flight. Gillar inte flygplanstypen något vidare (åkt mycket sådana med American Eagle i USA), med lastutrymme där framme och alltid ingång i aktern, vilket gör att man blir sist av planet när man sitter framför skynket. Och så sitter 2 pax på rad 1 vända bakåt, vilket jag inte sett på länge någonstans. Ser att jag får det tveksamma nöjet imorgon på returen till ARN.

Märkligt. På de SAS-flygningar jag åkt med och som varit med ATR har Plus (Eco Extra) varit längst bak i planet (=först ut). Senast med Cimbers kärra från BLL till CPH. Är det alltså skillnad på Braathens ATR i detta avseende?
 

gusten

Medlem
Agö och Roger har rätt. Det hela är helt enkelt bakvänt. Men nu dyker de här kärrorna upp allt oftare mellan HEL-ARN och det är inte så kul tycker jag. Obekväma och långsamma - jag antar att fler än en B717 är på maintenance eller liknande.
 

Agö

Medlem
Agö och Roger har rätt. Det hela är helt enkelt bakvänt. Men nu dyker de här kärrorna upp allt oftare mellan HEL-ARN och det är inte så kul tycker jag. Obekväma och långsamma - jag antar att fler än en B717 är på maintenance eller liknande.

Blue1 körs under sommaren i hög utsträckning på svenska inrikesrutter och, till min förvåning, även på ARN-CPH-ARN (mindre kärror under sommaren).

http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/8600-blue1-pa-svenska-inrikeslinjer-sommaren-2013-a.html
 
Toppen