Senaste nytt

Har BAs Boeing 767 i Business class annorlunda Club Europa stolar?

Dr. Miles

Expert
Jag kommer att flyga med BA781 mellan Stockholm/ARN och London/LHR i Business class nästa vecka.

Denna flight flygs av Boeing 767 plan. Jag undrar om det är annan sort Business class stolar än vanlig Club Europa stolar?
 

Senator

Moderator
AHO,

Denna har vanliga CE stolar, men observera att man sitter 2-2-2 där mittenraden har en ledig stol emellan. Så välj platserna D-F och inte A-B, eller J-K då det kommer känns som i Y-cabinen om det blir fullt. Lite som att sitta i affärsklass på en SAS MD-80 i A-C.

Jag åker med BA781 ibland, och det har hänt att en B767-300ER med gamla CW dyker upp på sträckan.

Flygplanen som är för Europeiska flygningar skall uppgraderas med IFE samt bättre stolar. Dock försenas detta av jordbävningen i Japan
 

Alf

Medlem
Bra jämförelse av Senator med SAS MD80, bussiness i tre sätes. Det känns ändå som mer plats och utrymme i BA gamla 767 som jag tycker är helt Ok i business, speciellt med tanke på att man kan köpa en biljett ARN-LHR för 4260 SEK.
Själv har jag alltid gillat SAS MD80 mycket bättre än deras trånga 737, en pina att hamna i mittraden.
 

Senator

Moderator
Bra jämförelse av Senator med SAS MD80, bussiness i tre sätes. Det känns ändå som mer plats och utrymme i BA gamla 767 som jag tycker är helt Ok i business, speciellt med tanke på att man kan köpa en biljett ARN-LHR för 4260 SEK.
Själv har jag alltid gillat SAS MD80 mycket bättre än deras trånga 737, en pina att hamna i mittraden.

Alf, bokar du 30 dagar innan så kostar biljetten 2500kr T/R. Jag gillar också 1D på en SAS MD-80. Kanske bästa plats i Europa:cool:
 

Bamsefar

Medlem
Jag åker med BA781 ibland, och det har hänt att en B767-300ER med gamla CW dyker upp på sträckan.

Är det den kärran som jag råkar flyga med månne ? Det är 4 rader längst fram med fällbara säten, som jag inbillar mig är CW säten från en äldre generation ? Har haft en otroligt förmåga att alltid hamna i just den kärran på sista tiden...

Den lär för övrigt gå till Sydafrika har jag fått för mig, men här kan jag ha fel ?
 
Toppen