Senaste nytt

Tillgänglighet award i business class, Stockholm-USA

cph_commuter2

Ny medlem
Hej,

Att hitta awardbiljetter i C från ARN till USA med SAS verkar ju mer eller mindre hopplöst. Någon som vet om det brukar vara lättare att hitta platser med andra Star Alliance-bolag? T.ex. LH/LX eller UA. Vi är två som ska åka under hösten och jag vill boka resan med EB-poäng.

Tack på förhand :)
 

pep

Medlem
Velkommen cph_commuter2 ! Har du prøvet fra CPH? Hvis du bruger non-SAS *A-airlines er det (vistnok) dyrere i points?
 
Via Frankfurt / Munichen finns det nästa alltid platser. Hade valt UA framför LH. Även om det finns med SAS non-stop så hade jag ändå kört UA vi tyskland. Berlin är ganska smidig connection!
 

frodell

Medlem
Fanns ju ngn bra site för att söka på alla staralliance bolag på en sida. Kommer inte ihåg länken bara och hittar den inte bland bokmärkena heller. Ngn annan som kan tipsa om den?
 

A380*G

Medlem
Hej,

Att hitta awardbiljetter i C från ARN till USA med SAS verkar ju mer eller mindre hopplöst. Någon som vet om det brukar vara lättare att hitta platser med andra Star Alliance-bolag? T.ex. LH/LX eller UA. Vi är två som ska åka under hösten och jag vill boka resan med EB-poäng.

Tack på förhand :)

Mig veterligen är Eurobonus ett av de absolut sämsta programen när det gäller att erbjuda C longhaul awards till sina egna. Som nämnts så har partners ofta bättre tillgång än SAS, både 330 days out såväl som veckan före.
 

Stefan62

Medlem
Stämmer det överlag att det tillkommer "ganska" mycket skatter och andra tillägg om man väljer att ta ut EB-resa hos partner?
 

johhenrik

Medlem
Stämmer det överlag att det tillkommer "ganska" mycket skatter och andra tillägg om man väljer att ta ut EB-resa hos partner?

Det beror på vilken partner skulle jag säga. UA verkar inte göra det iaf. Jag bokade en resa ARN-AMS-IAD-LAX DFW-IAD-AMS-ARN i UA F (SK mellan ARN-AMS) och de totala avgifterna blev 1505kr, så det tyckte jag inte var farligt för totalt 6 segment.
 

VonMögen

Medlem
Det sticker iväg om du bokar ex LH eller ANA F. Men om vi ska hålla oss till topic så har SAS hyfsad tillgång i M till USA men det är svettigare att hitta några platser i C. Oavsett när var och hur man letar ...
 
Toppen